نقشه جدید اسرائیل علیه ایران با چهار اهرم فشار

وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس در گفت‌وگو با روزنامه آلمان «ولت» تاکید کرد که زمان «طرح بی» علیه ایران فرا رسیده است.

به گزارش تازه نیوز، یائیر لاپید در تشریح «طرح بی» به چهار اهرم فشار علیه تهران اشاره کرد و گفت که «با این چهار اهرم برای ایران روشن می‌شود چاره‌ای جز دست کشیدن از اهداف هسته‌ای خود ندارد.»

وی این ابزارهای فشار را شامل، فشار اقتصادی در قالب تشدید تحریم‌ها، انزوای سیاسی و دیپلماتیک ایران نامید و افزود: «سومین اهرم این است که ایران متوجه شود اتحاد جدیدی از میانه‌روها در منطقه وجود دارد که با هم به نفع همه مردم همکاری می‌کنند و با ایران و هم‌پیمانانش مخالف هستند.»

وی درباره چهارمین اهرم نیز گفت: «در نهایت یک تهدید نظامی معتبر باید روی میز باشد. اگر ایرانی‌ها متوجه شوند که دنیا قصد جدی برای مهار آن‌ها ندارد، به سمت تولید بمب پیش می‌روند. ما باید مشخص کنیم که دنیا این اجازه را نخواهد داد.»

وی از سوی دیگر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل خواهان خروج قدرت‌های اروپایی از مذاکرات جاری در وین درباره انرژی هسته‌ای ایران است تا سرانجام آن یک «توافق بد» نباشد.

وی با اشاره به نزدیکی جغرافیایی ایران و اسرائیل گفت: «ایران به طور مرتب نابودی اسرائیل را مطرح می‌کند و در نتیجه ما نه تنها حق داریم بلکه وظیفه داریم برای حفاظت از شهروندان خود اقدام کنیم. این اولویت اصلی ما است.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.