حمایت وزیر آموزش‌وپرورش از معلمان معترض: به حساب ایستادن مقابل نظام نگذارید!

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با وضعیت معلمان معترض توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، یوسف نوری درباره تجمعات اعتراضی اخیر معلمان گفت: فرهنگیان خواسته صنفی دارند، دیده‌اند ترتیب اثر داده نشده و از این طریق نقدشان را مطرح کرده‌اند. این را به حساب ایستادن مقابل نظام نگذارید. ما برای این‌که نهادینه کنیم باید سازمانی درست کنیم و تشکل‌ها درون آن قرار بگیرند که این گفتمان را داشته باشیم که حرف و درد معلم شنیده شود. امشب هم جلسه حضوری و غیرحضوری داریم که مباحث مطرح خواهد شد.

نوری با بیان این‌که دو گروه را برای بیمه و درمان تعیین کردیم خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد ظرفیت برای بازگشت به بیمه طلایی و در زمانی که خودم مدیر بودجه بودم وجود داشته باشد. امید است بحث بیمه را بتوانیم تا آخر ماه به نتیجه برسانیم.

به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درباره وضعیت صندوق ذخیره هم باید گفت که هرچه از همه شاخص‌ها نگاه می‌کنم، بانک سرمایه تقریبا آخر است که نشان‌دهنده نحوه مدیریتی است و بر اساس اصول بانکداری نوین اداره نمی‌شود. در هیئت مدیره صندوق ذخیره از متخصصان استفاده خواهیم کرد.

صحبت با مراجع ذی‌ربط در خصوص وضعیت معلمان بازداشتی

وی درباره اقدام برای معلمان بازداشتی نیز گفت: ما حامی معلم هستیم، حالا معلمی رفته اعتراض کرده است، بنده با مراجع ذیربط تماس می‌گیرم و در این باره صحبت می‌کنم. اما همان‌طور که گفته شد باید سازوکار مناسبی برای کنش‌های صنفی وجود داشته باشد. حتما رابط یا مشاور تشکل‌ها را برای بهبود تعاملات منصوب می‌کنیم.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.