ادعای جنجالی یک نماینده: موسوی و کروبی حصر نیستند

یک نماینده مدعی شد: موسوی و کروبی الان حصر نیستند. دارند زندگی‌شان را می‌کنند و خیلی هم خوب دارند کارهایشان را می‌کنند؛ اما فعالیت سیاسی ندارند.

به گزارش تازه نیوز، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم از اتفاقات سال های ۹۶ و ۹۸ عصبانی بودند، گفت: یک ماه و خورده‌ای قبل از این ماجراها، سپاه کتبا به آقای روحانی نامه نوشته بود که «اگر می‌خواهی این کار را انجام دهی ما قبول نداریم، مگر که مردم را توجیه کنید».

سردار محمد اسماعیل کوثری در گفت و  گو با انصاف نیوز در خصوص اعتراضات سال های ۹۶ و ۹۸ و اتفاقاتی که در این سال ها رخ داد، گفت: بحث مقطع ۹۶ یا ۹۸ در اوج کار دولت تدبیر و امید رخ داد؛ به شکلی عمل شده بود که مردم از اقدامات و تصمیماتی که گرفته می‌شد عصبانی بودند. بی‌توجهی به حقوق نجومی، بی‌توجهی به تصمیماتی که گرفته شد، بی‌توجهی به منتقدین برجام؛ ما ۱۳ نفر بودیم که به آقای روحانی نامه نوشتیم؛ به صداوسیما هم اعلام کردیم که «حاضریم مناظره کنیم و این روندی که پیش گرفته شده است نه تنها به نتیجه‌ای نمی‌رسد، بلکه به ضرر کشور می‌شود».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بحث جناحی نبود؛ ما می‌دیدیم که چون مثلا نماینده‌ها می‌رفتند مصاحبه می‌کردند، آقای ظریف یا آقای عراقچی می‌گفتند «ما نمی‌توانیم هر حرفی را اینجا بزنیم»؛ می‌گفتیم «چطور می‌روید آنجا با عوامل بیگانه هر حرفی را مطرح می‌کنید، اما اینجا نماینده‌های مردم نامحرمند؟!» نمی‌خواستند مطالب را منتقل کنند. یا مثلا می‌گفتیم «آقای حسین فریدون چه کاره بوده است که در مذاکرات حضور داشته؟» پاسخ قانع کننده‌ای داده نمی‌شد.

وی افزود: در خود دولت هم امثال آقای آخوندی حضور داشتند که مثلا یکدفعه می‌گفتند «طرح مسکن مهر مزخرف است!» اگر مزخرف است خیلی از مردم با این طرح خانه‌دار شده‌اند؛ شما اگر قبول هم ندارید چرا دیگر به مردم بی‌احترامی می‌کنید. اینها که اشاره می‌کنم همگی زمینه‌هایی است برای رخدادهای سال‌های ۹۶ و ۹۸. منظور اینکه زمینه‌ی آن رخدادها در اصل این اعمال و مسائل بود. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم امیدهایی داشتند که بتوانند با عوامل داخلی کارهایی کنند.

سپاه رسما به روحانی نامه نوشته بود که گران شدن بنزین را قبول نداریم، مگر مردم را توجیه کنید

کوثری ادامه داد: مثلا سال ۹۸ که رخدادها از بحث بنزین شروع شد، آقای سلامی روز یکشنبه که در دبیرخانه شورای امنیت ملی جلسه بود، از جلسه که بیرون آمد به من زنگ زد و گفت که اینها به نتیجه رسیده‌اند که شب جمعه همه باید آماده باشند که این طرح پیاده شود. این شد که ما حتی اقدامات خود را آغاز کردیم. ناجا در درجه اول گفت من ۱۰-۱۵ نفر می‌گذارم در پمپ بنزین‌ها، هرکسی می‌خواهد بنزین بزند هم بیاید و منظم بنزین بزند. بعد آقای روحانی می‌گوید که «من اصلا مطلع نبودم!»

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار  داشت: یک ماه و خورده‌ای قبل از این ماجراها، سپاه کتبا به آقای روحانی نامه نوشته بود که «اگر می‌خواهی این کار را انجام دهی ما قبول نداریم، مگر که مردم را توجیه کنید». حضرت امام می‌گوید که مردم ولی‌نعمتان ما هستند و حضرت آقا می‌گوید که مردم همه کاره هستند، بعد ما بیاییم بی‌توجهی کنیم به همین مردم؟! دولت باید اطلاع رسانی می‌کرد دیگر؛ یکی از درخواست‌های ما همین اطلاع‌رسانی دولت بود. کار ما نبود، کار دولت است که وقتی می‌خواهد کاری انجام دهد باید متخصصان نفت، متخصصان اقتصادی و…. می‌آمدند و تصمیمی گرفته می‌شد.

وی با اشاره اعتراضات مردم مشهد در سال ۹۶، گفت: من خودم آنجا نبودم اما خبرهایش را گرفتم؛ اگر مردم واقعا حقی داشته باشند، شخص خود من هم به کمک‌شان می‌روم؛ نه اینکه چون الان نماینده هستم این را بگویم؛ نه! ما سپاهی نشده‌ایم که بگوییم مأمور و معذوریم. برخی می‌گویند سپاه این کار را کرده است و مردم را جمع کرده است، اما اینگونه نبود و خود مردم بودند. همچنین اصلا اینچنین نبوده که آقای علم الهدی مثلا بگوید که بروید این کار را بکنید. نه! شاید برخی افراد هم دور و بر ایشان باشند.

کوثری افزود: با اینکه آن روز برف سنگینی هم آمد، اما با این حال در خود شهر تهران گفته می‌شود که دو کشته وجود داشته است. یکی از اینها در تهرانسر بوده که ربطی نداشته و اصلا در تجمعات نبوده و فاصله داشته؛ یکی هم در یافت آباد بوده است. اما آن چیزهایی که در اطراف تهران یا شهرهای دیگر رخ داد، مثلا در اطراف تهران بعضا کسانی آمدند که واقعا سلاح داشتند. قانون می‌گوید اگر به پایگاه‌های نظامی مثل کلانتری، پاسگاه یا بسیج تعرضی شد –یا مسلحانه و یا با سلاح سرد- باید مقاومت کرده و آن را حفظ کرد. وقتی برخی حساب شده به پایگاه حمله می‌کنند، باید مقاومت شود.

وی ادامه داد: اولا که باید برای هر تجمعی مجوز گرفته شود، هرکسی در هر رده‌ای باید از فرمانداری یا استانداری مجوز بگیرد؛ حال اگر آمدند و تجمع کردند، تا زمانیکه بحث شعار باشد هیچ موردی پیش نمی‌آید؛ اما اگر پای اسلحه‌ی گرم و سرد یا مسائل تخریب کننده بیاید وسط، ماجرا فرق می‌کند؛ مثلا جلوی دانشگاه فقط شعار می‌دادند و همه هم قاطی بودند: هم بچه‌های معتقدی که برای نظام آمده بودند، هم به اصطلاح ضدانقلاب و اینها بودند، خب در چنین وضعیتی هیچ موردی پیش نمی‌آید. بعضی جاها می‌رفتند آتش می‌زدند و تخریب می‌کردند که جلوی این کارها باید گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در اعتراضات، گفت: این خود به خود اثر روانی و وضعی دارد که اگر حضور داشته باشند، چون افراد امکان شناسایی شدن‌شان هست، کسی بی‌گدار به آب نمی‌زند. مطلب دیگر این بوده است که برخی دیگر هم بعدا –خصوصا با صحبت‌های حضرت آقا در روز شنبه- دیدیم که برای یکشنبه کنار کشیدند. گفتند فریب نخوریم که دشمن می‌خواهد اقداماتی کند. اما یکسری از آنها قطعا به بیرون کشور وصل هستند. یعنی عامل هستند! ما خیلی از آنها را شناسایی هم کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آرامش مردم و برقراری امنیت برای مردم به این سادگی نیست، اظهار داشت:حاج قاسم اگر به عمق دشمن می‌رود برای این است که این ملت آرامش و امنیت داشته باشند. مگر خود حاج قاسم زن و بچه و فک و فامیل ندارد؟! این همه فداکاری می‌کند برای چیست؟ برای مردم است.اینکه در جاهای مختلف بحث می‌کنند ایرادی ندارد. چه طور آقای رئیسی می‌رود به دانشگاه، آقای روحانی هم باید می‌رفت که اصلا دانشجویان حرف‌هایشان را بزنند و تخلیه شوند. چون جوان خیال می‌کند که دیگر دنیای اطلاعات است اما موقعی که پاسخی بگیرد تمام می‌شود.

کوثری در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص عملکرد نظامی سپاه در جنگ ایران و عراق گفت: ما می‌دانستیم که سپاه اصلا از اول تیپ و لشگر نداشت، اصلا نظامی فکر نمی‌کرد. در قانون اساسی، سپاه حافظ دستاوردهای جمهوری اسلامی است؛ گفته نمی‌شود که باید تیپ و لشگر و… داشته باشد. این مسائل دیگر بعدا در اثر ضرورت به وجود آمد. من خودم همیشه در جلسات می‌گفتم که «آقا! ما باتری تانک می‌خواهیم» خود تانک را که غنیمت گرفته‌ بودیم؛ باتری هم نداشتیم! یا نقدی که داشتیم بیشتر به عقبه بود؛ می‌گفتیم اگر که نیرو و امکانات به موقع برسد فرصت را از دشمن می‌گیریم و سریع‌تر به نتیجه می‌رسیم.

وی با اشاره به ماجرای برخی نیروهای سپاه در سال ۶۳، اظهار داشت:  بعضی بودند که وابسته به بیگانه بودند. پاسدار بودند –مثل اکبر گنجی- اما وابسته بود، یک روز هم در جبهه نبود. موقعی هم که سال ۶۵ به او گفتند برو جبهه، گفت می‌خواهم درس بخوانم، همه درس و بحث و دانشگاه را رها کرده‌ بودند و می‌رفتند جلوی دشمن، تو می‌خواهی درس بخوانی؟! بعد هم دید که راه فرار ندارد و باید همراه کسانی دیگر بیاید، به وزارت ارشاد مأمور شد و از آنجا هم رایزن فرهنگی در ترکیه و آنجا هم کارهایی کرد که دستگیرش کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: آقا محسن[رضایی] برخی از آنها را هم صدا کرد و به آنها مسئولیتی داد؛ برخی نپذیرفتند و رفتند در یگان‌ها –مثل شهید بزرگوار سردار رشید اسلام، کاظم رستگار- که فرمانده تیپ بود، اما رفت به عنوان یک نیروی عادی شهید شد. اینها رفیق ما بودند، الآن هم با هم رفیقیم؛ اما نظر دارند. یا نظراتی آن موقع داشتند؛ ما نمی‌گوییم چرا نظر داشتند، اما برخی دیگر می‌آمدند این قضیه را به شکل دیگری دنبال می‌کردند و برخوردهای شدیدتری می‌کردند. چند جلسه‌اش را من خودم بودم که ،قا محسن آمد نشست، بحث می‌کردند، پاسخ اینها را هم داد.

شخصا فکر می‌کنم حاج احمد متوسلیان همان اول شهید شده است

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص سرنوشت پرونده احمد متوسلیان و امام موسی صدر، گفت: همان موقع که پیگیری می‌کردیم برخی می‌آمدند و می‌گفتند که مثلا ما کسی را اینگونه در فلان زندان دیده‌ایم؛ ولی وقتی تحقیقات را جلوتر می‌بردیم متوجه می‌شدیم که ساختگی است و پول می‌خواهند. یعنی به نتیجه نمی‌رسیدیم. امام موسی صدر را هم حتی خانواده‌اش آمدند و بحث و صحبت کردیم و دنبال شد، اما به نتیجه نرسید.

کوثری تأکید کرد: تا حدی که من روحیه‌ی حاج احمد متوسلیان را می‌شناسم، ایشان از مبارزین قبل از انقلاب بود، ۶ ماه زیر دست ساواک شکنجه شد، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت بود، من که با او تا حدی ارتباط داشتم، نظر شخصی‌ام این است که همان مرحله‌ی اول ایشان را شهید کرده‌اند. چون آدمی نبود که در مواجهه با فالانژیست‌ها که عاملین صهیونیست‌ها بودند بخواهد کوتاه بیاید. اما اینجا برخی می‌گویند که «نه! زنده است» ما می‌گوییم که خدا کند زنده باشد و بتوانیم برش گردانیم؛ اما با اخلاقی که از ایشان می‌شناسم کوتاه نمی‌آمد. درمورد امام موسی صدر هم همین‌طور بود.

عاملین اصلی ترور شهید فخری زاده خارج شده‌اند

وی با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده، اظهار داشت:  آنهایی که عاملین اصلی بودند در همان چند ساعت اول بیرون رفته‌اند؛ اما این نیست که بگوییم رها شده‌اند.بالاخره از برخی آنها رد هم پیدا شده است و دارد دنبال هم می‌شود. فردی که دست به چنین کاری می‌زند بالاخره خیلی از مسائل را برای خود حساب می‌کند. ما خیلی از افراد را بعد از مدت‌ها می‌آوریم؛ به این خاطر که باید موقعیتش پیش آید. نباید بی‌گدار به آب بزنیم که یک کاری را دنبال کنیم و بعد گرفتارتر شویم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: حضرت امام گفت اسرائیل یک کشور نامشروع است و ما به رسمیت نمی‌شناسیم. دشمن دارد سقوط می‌کند، دست و پا می‌زند که بالاخره یک جوری خودش را نجات دهد.اما این را تاکید می‌کنم ما نه می‌توانیم بگوییم که عاملی در داخل ندارد و نه می‌توانیم بگوییم که آنقدر زیادند که نمی‌شود با آنها مقابله کرد. اما اسرائیلی‌ها خودشان می‌دانند که اگر دست از پا خطا کنند در عرض چند ساعت نابود خواهند شد. من این را بلوف نمی‌زنم، واقعیت این است که رژیم اشغالگر قدس در مقابل حزب الله نتوانست بیش از  ۳۳ روز دوام آورد؛ این آخری در مورد غزه به دو روز رسید. به این روز افتاده‌اند.

افرادی به دنبال خونخواهی حاج قاسم هستند

وی گفت: افرادی هستند که باتوجه به اینکه آقای ترامپ خودش گفت «من دستور دادم»، بالاخره حتما به دنبال خونخواهی حاج قاسم باشند اما شاید یکروز طول بکشد، شاید یکسال و شاید هم طولانی‌تر شود.

کوثری همچنین در مورد نحوه‌ اطلاع‌رسانی ماجرای هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: آن موقع درحال آماده‌باش بودند. به آنها آماده‌باش صد درصد داده بودند. آدم در این مواقع به هرچیزی حساس می‌شود. آنهایی هم که پای رادارها بودند، با حساسیت کارشان را انجام می‌دادند. بلافاصله بچه‌ها به من اطلاع دادند که چنین اتفاقی افتاده است. ما گفتیم منطقه را خصوصا نیروی انتظامی پوشش داد که اشخاص دیگری نیایند؛ تا متخصصین بتوانند تحقیق کنند چه رخ داده است.الان که چیزی را در این عالم نمی‌شود پنهان کرد که مثلا کسی بگوید «فلان چیز را نگوییم»؛ اینگونه نیست. اما اینکه تأمل کردند تا اصلا ببینند چه هست و چه نیست تا خبر را درست و دقیق بدهند، باعث شد این مسئله کمی با تأخیر اطلاع رسانی شود.

موسوی و کروبی حصر نیستند

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پایان دوره حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی مدعی شد: الان حصر نیستند. دارند زندگی‌شان را می‌کنند و خیلی هم خوب دارند کارهایشان را می‌کنند؛ اما فعالیت سیاسی ندارند؛ منع شده‌اند. بالاخره قانون است. اگر همان شورای عالی امنیت ملی بیاید و هر تصمیمی بگیرد، همه باید تابع باشیم. این تصمیم آنجا گرفته شده است. ما اگر تابع قانون باشیم آن وقت خیلی چیزها درست می‌شود و خیلی از مسائل حل می‌شود و باعث می‌شود راحت‌تر جلو برود.

حقوق نماینده مجلس ۱۸ میلیون تومان است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  در بخش پایانی این مصاحبه در خصوص حقوق نمایندگان مجلس، اظهار داشت: حقوق نماینده مجلس ۱۶ یا ۱۸ میلیون تومان است. اما اینکه بخواهد حاشیه داشته باشد، آن حاشیه‌اش ملاک نیست. بالاخره شما هم در خانه‌ای که هستید عیدی به بچه می‌دهید، اینجا هم شاید چنین کاری بکنند. یا مثلا اگر ماشین اینجا را استفاده کنید یا نکنید. الان قانون این را می‌گوید که شما می‌توانید از دولت ۵ نفر را بعنوان مشاور بگیرید. حال برخی می‌روند به عنوان راننده کسی را می‌گیرند و برخی دیگر در دفاترشان اشخاصی را به کار می‌گیرند. این موضوع هم علنی است و همه هم شنیده‌اند.؛ چیز پنهانی نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.