حذف استقلال و پرسپولیس اتفاق بدی نیست، اتفاقاً خوب است!

رئیس کمیته استیناف گفت: سالها به ما گفتند مالکیت دو باشگاه را از زیر نظر دولت خارج کنید تا یک وزیر، رئیس مجمع دو باشگاه نباشد. چند سال داد می زنیم آقای وزیر و آقای رئیس‌جمهور! اما کاری نکردند.

به گزارش تازه نیوز، داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای درخصوص ایرادهایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل گهر گرفته، مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

  • این ایرادها ورزشی، پرسنلی، حقوقی، تأسیساتی و ساختمانی است. مثلاً در یک قسمت از تیرک دروازه، چمن، جایگاه خبرنگاران، حمام، سونا و… ایراد گرفته‌اند.
  • کنفدراسیون آسیا دو بازرس دارد. یکی از آنها یک شرکت آلمانی است که شرایط را بررسی کرده است. این همان شرکتی است که باشگاههایی مثل منچستریونایتد و دورتموند را بازرسی کرده و این گزارشها را داده است.
  • مهمترین ایراد پول «خواکین» و «کالدرون» بوده است که پرداخت شده ولی به درد نمی‌خورد چون در تاریخ مقرر نبوده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا این درک را نداشته که ما در شرایط تحریمی هستیم.
  • اتفاق بد وجود ندارد. سالها به ما گفتند مالکیت دو باشگاه را از زیر نظر دولت خارج کنید تا یک وزیر، رئیس مجمع دو باشگاه نباشد. چند سال داد می‌زنیم آقای وزیر و آقای رئیس‌جمهور! اما کاری نکردند. شاید برای بخش‌های دیگر کرده باشند ولی برای ورزش و فوتبال کاری نکردند. اگر کرده بودند 478 صفحه گلایه از کنفدراسیون آسیا نداشتیم. بله بعضی‌هایش از سوء مدیریت است. در این 20 سال نتوانستیم برای استقلال و پرسپولیس مجمع جداگانه داشته باشیم.
  • شما می‌گویید اتفاق بد؛ من می‌گویم اتفاق خوب. باید از یک جایی شروع کنیم. نمی‌گویم خدای ناکرده استقلال و پرسپولیس که 40 میلیون هوادار دارند به آسیا نروند. خدا خودش می‌داند چه کار می‌کند! این مورد 50-50 است. شاید حرف ما را قبول نکنند.
  • دیروز هم در فدراسیون فوتبال جلسه داشتیم. رئیس فدراسیون کمک کرد ولی یک چیزهایی دست فدراسیون و کمیته‌های بدوی و استیناف نیست مثل مالکیت مشترک و 600 میلیارد بدهی مالیاتی. تیم‌های حقوقی باشگاهها دارند 14 ایراد را بررسی می‌کنند. شاید – دفاعیه باشگاهها – مورد پذیرش قرار بگیرد، شاید هم نگیرد.

این مطالب را هم از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.