چگونه درد شانه را درمان کنیم؟

برای اینکه بفهمیم درد شانه چگونه درمان می‌شود این مطلب را ازدست ندهید.

به گزارش تازه‌نیوز، درمان کاملاً به علت مشکل بستگی دارد. و در حالی که یک پروتکل درمانی ممکن است برای یک موضوع مفید باشد، ممکن است برای دیگری مفید نباشد یا حتی مضر باشد.

استراحت

اولین درمان برای بسیاری از انواع رایج درد شانه، استراحت دادن به مفصل و فروکش کردن التهاب حاد است. با این حال، مهم است که هنگام استراحت مفصل احتیاط کنید، زیرا بی‌حرکتی طولانی مدت می‌تواند منجر به سفتی شود.

یخ و گرما

کمپرس یخ اغلب برای کاهش تورم و درد ناشی از آسیب حاد شانه استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن‌ها برای درمان آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد شانه (به عنوان مثال، تاندونیت روتاتور کاف یا بورسیت) استفاده کرد.

پدهای حرارتی نیز برای درمان بیماری‌های مزمن شانه استفاده می‌شود، اما معمولاً قبل از انجام فعالیت بالای سر. گرما می‌تواند ماهیچه‌ها را شل کند، سفتی را کاهش دهد و درد را کاهش دهد.

قبل از استفاده از یخ یا گرما، با پزشک خود صحبت کنید. ایجاد یک برنامه خاص برای زمان و مدت هر درمان برای بهینه‌سازی بهبودی شانه شما مهم است.

فعالیت بدنی

فیزیوتراپی یکی از جنبه‌های مهم درمان درد شانه است. فیزیوتراپیست‌ها ممکن است از روش‌های مختلفی برای افزایش قدرت، بازگرداندن تحرک و کمک به شما برای رسیدن به سطح فعالیت قبل از آسیب استفاده کنند.

داروها

رایج‌ترین داروهایی که برای کاهش درد و تورم شانه استفاده می‌شود، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) و تزریق‌های استروئیدی هستند.

NSAID ها (داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی)

برخی از NSAID ها بدون نسخه در دسترس هستند (به عنوان مثال، ایبوپروفن)، و برخی دیگر مانند ولتارن (دیکلوفناک) با نسخه تجویز می‌شوند. معمولاً برای درمان مشکلات شانه مانند آرتریت، بورسیت و تاندونیت استفاده می‌شوند.

با این حال، مهم است که آنها را فقط برای مدت کوتاهی و فقط تحت راهنمایی پزشک استفاده کنید. زیرا با برخی خطرات همراه هستند. اگر باردار هستید یا مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، آسم، یا سابقه بیماری کلیوی، بیماری کبد یا زخم معده دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید.

تزریق استروئید

تزریق می‌تواند به کاهش درد کمک کند و به شما کمک کند راحت‌تر در جلسات فیزیوتراپی شرکت کنید.

عمل جراحی

در برخی موارد، اگر اقدامات محافظه‌کارانه موثر نباشد یا اگر آسیب شانه شما از ابتدا خیلی شدید باشد، جراحی مورد نیاز است. اگر قصد جراحی شانه را دارید، باید به جراح ارتوپد مراجعه کنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.