یک روز تا آغاز دور هشتم مذاکرات وین/ روزگار بر وفق مراد تل‌آویو پیش خواهد رفت؟

در حالی که یک روز تا آغاز دوباره مذاکرات برجامی مانده، اسرائیل خواستار اعمال محدودیت‌های شدیدتر نسبت به ایران است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایلنا، دور هشتم مذاکرات وین از فردا ششم دی ماه در حالی آغاز می‌شود که طرفین برجام در ماه‌های گذشته بخش قابل توجهی از سیاست خارجی خود را معطوف به موضوع احیای برجام کرده‌اند، بازیگر دیگری نیز گویی تمام هم و غم خود را به برجام اما نه احیا که نابودی توافق هسته‌ای برای همیشه معطوف کرده است.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌های ضدایرانی، خواستار اعمال محدودیت‌های شدیدتر اقتصادی و سیاسی علیه تهران، در صورت شکست دور هشتم مذاکرات وین شد.

امروز و در آستانه آغاز دور هشتم مذاکرات وین، هیچ صاحب نظری نمی‌تواند با اطمینان مطرح کند که آمریکا و تروئیکای اروپایی با مواضع و اقدامات بعضا غیرسازنده خود، ایران و دولتی که برجام را اولویت نمی‌داند و روسیه و چین که تنها منافع خاص خود را در پس توافق جست‌وجو می‌کنند، هیچ یک خواهان به نتیجه نرسیدن مذاکرات هستند. برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز که پیش‌تر شاید از برجام دل خوشی نداشتند، امروز حداقل در زبان خود را علاقمند به شکل‌گیری توافق  در وین نشان می‌دهند.

حال باید دید آیا در نهایت روزگار بر وفق مراد تل‌آویو پیش خواهد رفت یا  عدد «هشت» برای باز کردن گره کور مذاکرات خوش‌یمن است؟

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.