یک مقایسه جالب میان ایران و عربستان و ترکیه! +عکس

بررسی تولید ناخالص داخلی در ایران و دیگر کشورهای منطقه و جهان نتایج جالبی را پدید آورده است.

به گزارش تازه نیوز، تولید ناخالص داخلی ایران ۱.۰۸ تریلیون دلار؛ بیشتر از عربستان {۸۴۰ میلیارد دلار} و ترکیه {۸۰۰ میلیارد دلار} و یک چهارم آلمان{۴.۲۳ تریلیون دلار} است.

بر اساس گزارش ۲۰۲۱ صندوق بین‌المللی پول IMF تولید ناخالص داخلی آمریکا ۲۲.۹۴ تریلیون دلار، چین ۱۶.۸۶ تریلیون دلار، ژاپن ۵.۱ تریلیون دلار، هند ۲.۹۵ تریلیون دلار، انگلیس ۳.۱۱ تریلیون دلار، فرانسه ۲.۹۴ تریلیون دلار، ایتالیا ۲.۱۲ تریلیون دلار، کانادا ۲.۰۲ تریلیون دلار، کره جنوبی ۱.۸۲ تریلیون دلار، روسیه ۱.۶۵ تریلیون دلار و اسپانیا ۱.۴۴ تریلیون دلار بوده است.

این مطالب را هم بخوانید:

 

تولید ناخالص داخلی (Gross Domestic Product – GDP) مهم‌ترین متغیری است که در تجزیه و تحلیل‌ها و ارزیابی‌های اقتصاد کلان از آن استفاده می‌شودو در ایران برابر با: کل ارزش ریالی محصولات نهایی تولیدشده توسط واحدهای اقتصادی مقیم کشور در دورهٔ زمانی معین (سالانه یا فصلی) است. درواقع، تولید ناخالص داخلی یک متغیر روانه است که عدد آن برای ایران نشان‌دهندهٔ مقدار ریالی جریان کالا و خدمات، در یک دورهٔ زمانی مشخص (عموماً یک سال) است. تحلیل تولید ناخالص داخلی مطالب فراوانی را دربارهٔ اینکه چگونه استاندارد زندگی در یک اقتصاد تغییر می‌کند آشکار می‌سازد؛ از این رو رایج‌ترین شاخصی است که برای اندازه‌گیری رفاه یک جامعه و مقایسه آن با سایر جوامع توسط اقتصاددانان به کار گرفته می‌شود.

 

 

۱ نظر
  1. سعید

    تولید ناخالص داخلی خوب هست اما متاسفانه توزیع این تولید بین مردم وحشتناکه.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.