پرسپولیس را به یک استقلالی دادند! +عکس

بحث حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده است؛ دو تیمی که برای دریافت مجوز آسیایی و شرکت در نسخه آتی ACL 2022 با مشکلات بزرگی نظیر مالکیت مشترک، بدهی ها به بازیکنان داخلی و خارجی و مسائل مربوط به حسابرسی و مالیاتی روبه‌رو بودند.

به گزارش تازه نیوز، چند روز پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به این دو باشگاه، خواستار شفاف‌سازی بیشتر در این زمینه شد.

این دو تیم مدارکی را برای AFC ارسال کرده بودند که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نیز در این نامه ایرادات خود را مطرح کرد و به مدت 5 روز به سرخابی‌ها زمان داد تا مشکلات خود را حل کرده و مدارک و دفاعیات جدید را مجدداً بارگذاری کنند. درحالی که ایراد اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس بحث مالکیت مشترک بود، وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و رئیس مجمع این دو تیم بزرگ پایتخت به دنبال حل مشکلات پیش آمده بود تا بتواند با واگذاری مالکیت دو تیم، مانع حذف آنها از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود.

با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک دو باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه‌ای شدند اما بحث مالکیت آنها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل شود. با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.

نکته جالب درخصوص این واگذاری مربوط به باشگاه پرسپولیس است که بلافاصله بعد از واگذاری این باشگاه به وزارت اقتصاد و دارایی، صدای هواداران این تیم درآمده است. ماجرا اینجاست که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد یک‌ فرد فوتبالی و البته به شدت استقلالی است.

خاندوزی حتی در مصاحبه‌ای از عشق و علاقه‌‌اش به استقلال و اینکه از بچگی برای دیدن بازی‌ها و تشویق تیم محبوبش به استادیوم می‌رفته، صحبت کرده است. مصاحبه‌ای که بارها بین پرسپولیسی‌ها دست به دست شده و آنها از این مصاحبه به عنوان سند استقلالی بودن وزیر اقتصاد استفاده می‌کنند.

در تصویر فوق احسان خاندوزی را در جلسه هیأت مدیره استقلال مشاهده می کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.