سرنوشت شگفت‌انگیز مجید، همبازی لیلا فروهر در سینما +تصاویر

مجید فریدفر، همبازی قبل از انقلاب لیلا فروهر، سرنوشت جالبی پیدا کرده است!

به گزارش تازه‌نیوز، از دو کودک حاضر در این عکس لیلا فروهر ۶۲ ساله سالهاست که ساکن کالیفرنیاست. قصه زندگی مجید فریدفر طور دیگری رقم خورد. نوجوان جذاب و خوش اقبال آن روزهای سینما با هنر نوازندگی و مهارت آکروباسی بینظیرش سالها بعد با حضور در کمپ های نظامی سوریه و اعزام به جنوب لبنان یک چریک مبارز شد زیر نظر مصطفی چمران آموزش نظامی دید و به قول همسرش سیمین محمدحسینی او چریک چپگرایی شد که از دنیای پر زرق و برق سینما و موسیقی به عضویت کمیته انقلاب در تجریش رسید.

لیلا فروهر و مجید فره فر

تابستان۱۳۴۳ صابر رهبر به دنبال دو بازیگر خردسال برای فیلم جدیدش بود

مجید ۹ساله پسر عزیزالله فریدفر که به نمایش های خیره کننده در لاله زار معروف بود در همان نگاه اول دل صابر رهبر را ربود نقش روبرویش نیز به دختر ۵ ساله جهانگیر فروهر لیلا رسید.

مراد و لاله اکران شد و دو کودک هنرمند یک شبه ستاره های کوچک پرده نمایش تهران شدند، کارهای بعدی پشت سر هم از راه رسیدند مجید در ۱۶ سالگی از مشهورترین نوجوانان آن روزها بود، آرتیست،ویولونیست،ورزشکار و خوش هیکل که تیپ جذابش برای کارگردان ها تضمین فروش گیشه بود.

اما از اواخر دهه ۵۰ تغییر رویه داد. سینما و موسیقی را رها کرد، شیفته مصطفی چمران شد و به گروه های چپ اسلامی نزدیک شد.با سیمین محمدحسینی ازدواج کرد همکلاسی هنرستانش که خانواده های هر دو به شدت مخالف این ازدواج بودند.‌اما مجید در نهایت کار خودش را کرد.سیمین بعدها مدعی شد مجید در لبنان بین چریک های کمپ آنقدر معروف شده بود که یاسر عرفات شخصا او را می شناخت.

بعد از انقلاب ۵۷ به سوریه و لبنان رفت و آنجا آموزش نظامی دید و مانند برخی دیگر از نیروهای چمران در لبنان نماند به ایران برگشت مدتی عضو کمیته انقلاب تجریش بود و در کلانتری آنجا مشغول به کار شد.

در همان روزها همبازی دوره کودکی اش لیلا فروهر بعد از بیکار شدن به دادگاه های انقلاب احضار شد و مورد تهدید قرار گرفت.هفت سال در ایران خانه نشین بود تا ازطریق مرز ترکیه خارج شد و به آمریکا رفت.

مجید با شروع جنگ به جبهه رفت و در خرداد ۶۰ در جبهه آبادان مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او را در بهشت زهرای تهران کنار احمد کشوری دفن کردند…

۱ نظر
  1. فرزانه

    سلام وممنونم بهتره توضیح ها بیشتر باشه وعکس ام لیشتر از قدیم ها وجدیدش بفرستین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.