دو کارت زرد رهبری به قالیباف در یک روز

اظهارات صریح رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا دو پیام جدی برای رئیس تازه‌کار مجلس داشت.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، رهبر معظم انقلاب روز شنبه در دیدار رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا درباره توهین به دولت و شخص رئیس جمهور، همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با مصادیق «زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی»، صراحتا نکاتی را عنوان کردند که بیش از هر کسی، به رئیس جدید مجلس اشاره داشت.

نکته اول در خصوص توهین به رئیس جمهور، و منع و نهی و نفی این رفتار از سوی رهبر انقلاب، به سکوت قالیباف به عنوان رئیس مجلس برمی‌گردد. او نه تنها در زمان ایراد توهین های متنوع برخی نمایندگان از میکروفن صحن علنی مجلس، سکوت اختیار کرد، بلکه در خصوص توییت های هتاکانه برخی نمایندگان هم ساکت بود. قالیباف حتی به شکل ظاهری هم نتوانست مانوری مدیریتی بدهد و روی اخلاق مداری نمایندگان و تذکری ولو صوری در کارنامه ریاست خود ثبت کند. جالب تر آنکه بعد از تذکر رهبری نیز هیچ واکنشی نشان نداد تا نشان دهد که در جایگاه رئیس یک قوه همچنان رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی را بر رعایت شان رئیس قوه مقننه بودن، ترجیح می‌دهد. برای همین 3روز بعد از بیانات رهبری، در حد یک توییت هم به تذکر ایشان، واکنش نشان نداد و در نطق آغاز جلسه علنی مجلس، به شکلی گذرا و تلویحی از کنار آن تذکر مهم گذشت تا شاید نوعی عصبانیت خود را نیز از فضای بوجود آمده ضدمجلس، نشان داده باشد.

کارت زرد دوم قالیباف هم به عدم رعایت دو توصیه اصلی رهبری برای مقابله جدی با کرونا از سوی مسئولان برای الگوسازی برای مردم بر می‌گردد. قالیباف نه تنها در اوج شیوع کرونا، ماسک زدن را غلط انجام می‌دهد بلکه در سفرهای استانی با نام نظارت میدانی، به هیچوجه به فاصله گذاری اجتماعی، اعتقادی ندارد! آنچنان که انتشار عکس‌هایش در میان مردم، با ماسک پایین داده شده از جلوی بینی و دهان در حالی که بدون کوچکترین فاصله‌ای در میان جمعیت نشسته و یا ایستاده، با واکنش جدی و منفی مردم و حتی طرفدارانش نیز مواجه شد.

بابد منتظر ماند و دید آیا مجموعه مشاوران پرتعداد برای واکنش درست به بیانات صریح رهبر انقلاب، توصیه‌ای دارند یا خیر.

۱ نظر
  1. حی

    آخ که چقدر این حسن کلید شما به توصیه ها و نصایح رهبری توجه شایان داشته اند .بابا واقعا یک دوره کارآموزی برای سنگ پای قزوین برگزارکنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.