فاجعه سقوط برای بیت‌کوین در دو ساعت گذشته

ساعاتی پیش بازار رمزارز با رهبری بیت‌ کوین وارد فاز ریزشی شدید شده است به گونه‌ای که بیشتر آلت‌کوین‌ها بیشتر از ۷-۱۰درصد افت قیمت را تجربه کرده‌اند. خروج آدرس‌های بزرگ بیت‌ کوین یعنی نهنگ‌ها بازار را ریزشی کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، تا روز گذشته بیت‌کوین و دیگر رمزارزها به خوبی در حال بازیابی قیمت خود بودند. بیت‌کوین در تلاش برای شکستن مقاومت میان مدت خود یعنی محدوده ۵۱-۵۲ دلار بود که موفق به انجام این امر نشد و دچار فشار فروش شد. فشار فروش بیت‌کوین به دیگر رمزارزها سرایت کرده و در حال تنظیم این گزارش اکثر رمزارزها بیشتر از ۵ درصد افت قیمت را تجربه کرده‌اند.

این مطالب را هم از دست ندهید:

بیت‌کوین با افت ۶ درصدی و اتریوم با افت ۵.۹۳ درصدی به عنوان دو رمزارز بزرگ بازار در دقایقی پیش به شدت دچار فشار فروش شده‌اند. هرچند توضیح وضعیت تک تک رمزارزها از حیطه این گزارش خارج است ولی قطعا روند رفتاری بیت‌کوین دلیل اصلی اصلاح کل بازار بوده و تحلیل را به بررسی روند این رمزارز محدود می‌کنیم.

بیت‌کوین در شکست محدوده ۵۲ هزار دلار ناکام مانده و با کندل سایه دار بلندی دچار اصلاح شده است. نکته منفی اصلاح فعلی بیت‌کوین کندل‌های قرمز‌رنگ پشت سر هم بوده که در علم تکنیکال به سه کلاغ سیاه معروف است و می‌تواند نوید ریزش بیشتر بازار باشد. اولین حمایت ضعیف پیش ‌روی بیت‌کوین حدود یک درصد پایین تر از قیمت فعلی و محدوده ۴۸ هزار دلار است. در صورت عدم حمایت این محدوده، می‌توان محدوده ۴۵ هزار دلار را به عنوان آخرین سنگر حمایتی بیت‌کوین در نظر گرفت.

دلیل اصلی افت ۲ ساعت اخیر بازار، فروش سنگین نهنگ‌های بیت‌کوین یعنی آدرس‌های ۱۰ هزار و ۱۰۰ بیت‌کوینی است.که معمولا فشار فروش این نهنگ‌ها کل بازار را درگیر می‌کند.

۱ نظر
  1. رضاپور

    بهترین کار اینه که از افراد صالح مثل اکبر ولایتی و چند فرد صالح مشاور هم رده مثل حداد و داماد امریکایی اش از اوهایو بپرسید در کدام کشور و در چه مواردی سرمایه گذاری شود؟چون از وقایع ده سال بعد و تعامل بیم کشورها اطلاع دارد. پسرش خوشبختانه توانست با اطلاعاتی که داشت در ترکیه مجتمع سازی کند و اکنون بزرگترین سرمایه دار منطقه شده. بقیه سیاستمداران همچنین توانستند سود خوبی کنند در این وضع ولی بقیه شامل 98 درصد مردم ضرر کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.