روغن‌های مناسب پوست‌های نرمال

اگر پوست نرمالی دارید از این روغن‌ها برای سلامت پوستتان استفاده کنید.

به گزارش تازه‌نیوز، همه ما دوست داریم پوست نرمال داشته‌ باشیم؛ پوستی که نه چرب باشد و نه خشک، اثری هم از جوش‌ها و لکه‌های پوستی نباشد. این نوع پوست تا زمانی که با عوامل بیرونی مانند سرمای شدید، گرمای بالای خورشید و سایش مواجه نشود، مشکل خاصی ندارد. اما برای اینکه شادابی و طراوت پوست نرمال همچنان باقی بماند، لازم است مراقبت‌های پوست و استفاده از محصولات مناسب جدی گرفته شود.

چطور باید از پوست نرمال محافظت کرد؟

برای اینکه تعادل پوست نرمال حفظ شود، باید استفاده از محصولات آرایشی تا حد امکان کاهش یابد. یکی از بهترین توصیه‌ها این است که گاهی از روغن‌های گیاهی ملایم استفاده شود. به‌عنوان مثال، چند قطره روغن پس از مواجهه با نور شدید خورشید یا وزش باد کفایت می‌کند. از جمله بهترین روغن‌ها برای پوست نرمال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از بهترین مواد برای انتقال ترکیبات فعال به اپیدرم است. این روغن سازگاری خوبی با پوست دارد و بدون‌ اینکه لایه چربی باقی بگذارد به‌سرعت جذب می‌شود. اسید لینولئیک موجود در آن برای تغذیه پوست بسیار عالی است و تعادل لایه هیدرولیپید پوست را حفظ می‌کند. البته ویتامینE دیگر مزیت این روغن است که عملکرد آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. روغن آرگان علاوه بر پوست برای موها نیز مفید است.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین حاوی مقدار بالای اسیداولئیک است که این اسیدچرب غیراشباع تک‌مولکولی نقش مهمی در محافظت از پوست دارد و به تامین رطوبت و ریزمغذی‌های پوست کمک می‌کند. البته ترشح سبوم تغییر نمی‌کند و چربی روی پوست باقی نمی‌ماند. روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین‌های A،D وE است که تاثیر آنتی‌اکسیدانی دارند و به پوست در دفاع در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا که با نام روغن فندق استرالیایی نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست است. این روغن از سلول‌های پوست در برابر عوامل مهاجم بیرونی محافظت می‌کند،  در ایجاد لطافت پوست نقش دارد، به تامین ریزمغذی‌های موردنیاز پوست کمک می‌کند و خاصیت تسکین‌دهنده دارد.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.