پوتین برای بایدن پیام فرستاد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حالی که روابط کشورش با آمریکا پرتنش شده است، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را ه تنش زدایی و حل و فصل اختلافات دعوت کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری روسیه در پیامی به بایدن که امروز (پنجشنبه) در پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی ویژه کاخ کرملین منتشر شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی خاطرنشان کرد که روسیه و آمریکا به عنوان دو کشور دارای مسئولیت ویژه برای تامین ثبات بین المللی و منطقه ای می توانند و باید با یکدیگر همکاری سازنده داشته باشند.

پوتین در ادامه پیام تصریح کرد: مسکو و واشنگتن باید دربرابر چالش ها و تهدیدهای معاصر که بشریت با آن مواجه می شود، تشریک مساعی کرده و با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه نوشت: اطمینان دارم با اجرای توافق های خود که در اجلاس ماه ژوئن (سران روسیه و آمریکا) در ژنو و تماس های بعدی دو طرف بدست آمده است می توانیم به سمت جلو حرکت کنیم و روابط خوبی را بین دو کشور مبتنی بر احترام متقابل و توجه به منافع یکدیگر برقرار کنیم.

روابط روسیه و آمریکا بسیار پرتنش است و مسکو بارها به آمریکا درباره سیاست های توسعه طلبانه بویژه استقرار تسلیحات تهاجمی پیشرفته در مجاورت مرزهای روسیه و برگزاری رزمایش ها در منطقه دریای سیاه هشدار داده است.

روسیه همچنین به آمریکا هشدار داده است که درصورت عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو که واشنگتن خواهان آن است، مسکو اقدامات نظامی بکار خواهد گرفت.

در این شرایط پرتنش روابط روسیه و آمریکا، امروز قرار است که پوتین و بایدن گفت و گوی تلفنی کرده و درخصوص مسائل مهم در وهله اول ارائه تضمین های امنیتی به روسیه که نامه حاوی آن اخیرا به آمریکا تحویل شده است، گفت و گو و مذاکره کنند.

بایدن به تازگی به روسیه هشدار داده است در صورت تهاجم این کشور به اوکراین، مجازات هایی علیه مسکو اعمال خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.