پیش‌بینی قیمت دلار در هفته دوم دی ۱۴۰۰

قیمت دلار طی هفته جاری نوسان چندانی نداشت، حدودا روی قیمت ۲۷ هزار تومان معامله می‌شد. قیمت دلار هفته آینده افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار طی هفته گذشته نوسان چندانی نداشت، بر اساس اعلام صرافی بانک ملی هر دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار معامله می‌شود.

اخبار خوبی از مذاکرات شنیده می‌شود که می‌تواند به صورت موقت و روانی تاثیر مثبتی روی بازار ارز داشته باشد. از سوی دیگر به علت تعطیلات سال میلادی جدید احتمال افزایش قیمت دلار طی هفته آینده وجود دارد.

پیمان مولوی، کارشناس اقتصادی در خصوص قیمت دلار می‌گوید: متوسط قیمت دلار در سال جاری بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است.

وی با اشاره به مذاکرات ادامه می‌دهد: زمانی که اخبار خوبی از مذاکرات یا به تفاهم رسیدن طرفین مخابره شود، قیمت دلار وارد یک کانال پایین‌تر می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در پیش‌بینی قیمت دلار طی هفته آینده معتقد است که دلار بازار آزاد طی هفته آتی در کانال ۲۹ هزار تومانی است. قیمت در صرافی بانک ملی نیز به محدوده ۲۷ الی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

مولوی در پایان توضیح می‌دهد: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از قیمت دلار داشت چراکه مذاکرات و دیگر اخبار تاثیر بسزایی در روند معاملات دارند.

به ارز نیازی نداریم؟

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه در دومین نشست خبری خود گفت: دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد.

جهرمی ادامه می‌دهد : شرایط تحریمی کشور مانع آن می‌شود که با شرایط عادی قیاس کرد. اما به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد.

بهادری‌جهرمی در آخر با اشاره به ثبات بازار ارز اضافه می‌کند: وضعیت درآمد ارزی کشور مناسب است که شاهد ثبات بازار ارزی هستیم و در همین مدت هم بسیاری از روزها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده است.

چرا دلار روند کاهشی داشت؟

انریکه مورا، مذاکره‌کننده ارشد طرفین اروپایی می‌گوید: ما در پی تعهد متقابل ایران و آمریکا و همچنین به دنبال رفع تحریم‌های ایران و محدود کردن برنامه هسته‌ای این کشور هستیم.

این مسوول با تاکید به توافق فوری با ایران می‌گوید: زمان زیادی برای دستیابی به توافق نداریم و موفقیت ما در گرو اتخاذ تصمیمات در تهران و واشنگتن است.

برخی از کارشناسان بازار ارز بر این عقیده‌اند که سخنان این مقام ارشد اروپایی تاثیر زیادی بر افزایش فشار فروش در بازار ارز ایران گذاشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.