وضعیت آب‌وهوا امروز شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌های سنگین طی امروز تا دوشنبه در ۱۳ استان نسبت به آب‌گرفتگی، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

به گزارش تازه‌نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در هرمزگان، جنوب استان‌های بوشهر، فارس،‌کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی همراه با وزش باد و زعدبرق پیش‌بینی شده است.

امروز همچنین در برخی مناطق استان‌های واقع در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی،‌شرق و غرب کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

فردا یکشنبه گستره بارش‌ها به‌تدریج کل کشور به جز نوار شمالی که بارش پراکنده دارد را فرامی‌گیرد. روز دوشنبه بارش در سطح کشور به جز شمال غرب با بارش اندک ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه‌شنبه عمده بارش در جنوب شرق کشور و استان‌های هرمزگان،‌جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بوده و در برخی مناطق شمال غرب،‌غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر نیز بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

از امروز تا دوشنبه بارش‌ها در برخی مناطق استان‌های واقع در نیمه جنوبی کشور به‌ویژه شنبه در هرمزگان،‌ یکشنبه در بوشهر،‌کهگیلویه بویراحمد، فارس، هرمزگان،‌کرمان،‌جنوب اصفهان و دوشنبه در بوشهر،‌ کهگیلویه بویراحمد، فارس، هرمزگان،‌کرمان، خراسان جنوبی و جنوب اصفهان سنگین بوده و با وزش باد شدید،‌رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ همراه است. یکشنبه و دوشنبه در مناطقی از سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد خیلی شدید با احتمال گردوخاک پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.