جوانان حساس به ظاهر چه مشکلاتی دارند؟

ضعف در مورد تصویر بدنی و استرس های مربوط به ظواهر فیزیکی با افزایش خطر ابتلا به اضطراب در روابط اجتماعی مرتبط است.

به گزارش تازه‌نیوز، پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند جوانانی که بیشتر به ظاهر فیزیکی خود اهمیت داده و حضوری پر رنگ در شبکه های اجتماعی دارند، هنگام ملاقات با افراد جدید بیشتر مضطرب می شوند.

به نقل از میگنا، مطالعات جدید روان شناسان نشان می دهد جوانانی که نسبت به تصویر ظاهری خود وسواس دارند، هنگام ملاقات با افراد جدید علائم اضطراب بیشتری از خود نشان می ‌دهند. در یک پژوهش بین المللی که در آن محققانی از مالزی، بریتانیا و نروژ شرکت داشتند،
پژوهشگران دریافتند که درک تصویر فیزیکی شخص با اضطراب در روابط اجتماعی وی مرتبط است. در این پژوهش، روانشناسان شرایط ۵۰۱ جوان در بریتانیا را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند. در این مطالعات عواملی مانند نوع لباس پوشیدن، آرایش مو و چاقی و لاغری مد نظر قرار گرفته و شرکت کنندگان در این پژوهش به سوالاتی در مورد ظاهر فیزیکی، اضطراب و استرس ناشی از ملاقات با افراد جدید پاسخ دادند.

در ادامه این بررسی ها، محققان دریافتند که ضعف در مورد تصویر بدنی و استرس های مربوط به ظواهر فیزیکی با افزایش خطر ابتلا به اضطراب در روابط اجتماعی مرتبط است. ویرن سوامی (Viren Swami) پژوهشگر ارشد این مطالعات و استاد روانشناسی دانشگاه آنگلیا راسکین لندن، در این باره توضیح داد: این افراد ممکن است به خصوص برای برقراری ارتباطات جدید اجتماعی دچار دشواری شده و به احتمال زیاد از موقعیت ها و فعالیت هایی که ممکن است بدن و ظاهر آنها را مورد قضاوت دقیق قرار دهد، اجتناب می کنند.
دکتر سوامی در انتها یاد آور شد که ترسیم مناسب و بی نقص این تصویر بدنی و فیزیکی برای جوانان بسیار با اهمیت است. وی در ادامه توضیحاتش گفت: ما می دانیم که سطح بالای اضطراب و ترس از ارتباطات اجتماعی می تواند منجر به طیف وسیعی از اختلالات سلامت روان و مشکلات رفتاری مانند عزت نفس پایین، تنهایی و عدم اعتماد به نفس شود. همچنین از آنجایی که روابط اجتماعی نقش کلیدی در رشد روانی – اجتماعی جوانان ایفا می کند، درمان های هدفمند می تواند برای کاهش اضطراب ارتباطات اجتماعی در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.