این عکس دروغ درباره واکسن برکت را لو داد!

در حالی وزیر بهداشت دولت رئیسی از تزریق واکسن برکت می‌گوید که کارو واکسن او چیز دیگری را اعلام می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، وزیر بهداشت در حالی می‌گوید که وی و مجموعه دولت واکسن ایرانی تزریق کرده‌اند که کارت واکسن او نشان می‌دهد که وی واکسن اسپوتنیک روسی تزریق کرده است.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا علی‌رغم تأکید بر این موضوع که دولت‌های غربی واکسن را سیاسی کرده‌اند، برای بزرگ نشان دادن اقدام دولت، پای واکسن را به مناقشات سیاسی با دولت قبل باز و در ادعایی اظهار کرد: «در شروع کار دولت ۵ میلیون واکسن تزریق شده بود و متاسفانه واکسن به عنوان وسیله‌ای برای کار‌های سیاسی قرار گرفته بود. این طور بود که مردم تحت فشار قرار گیرند تا برخی کار‌ها را مانند برجام و اف‌ای‌تی‌اف قبول کنند، اما تاکنون ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین شده و در ۴ ماه اخیر بیش از ۱۱۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است.»

این در حالی است که در زمانی که سعید نمکی وزارت بهداشت را تحویل او داد و حداقل چند روز پس از شروع به کار رسمی عین‌اللهی در مقام وزارت در اول شهریور ماه، بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ۱۶ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۸۸۲ نفر واکسن کرونا را تزریق و ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۱۷ نفر نیز دوز دوم این واکسن را تزریق کرده بودند و در واقع مجموع واکسن‌های تزریق شده تا اول شهریور ماه به ۲۳ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۹۹ هزار دوز رسیده بود.

واکسن اسپوتنیک یا ایرانی؟

وزیر بهداشت دولت سیزدهم در ادامه گفت: «بسیاری از مسئولان ما از واکسن داخلی استفاده می‌کنند، برای مثال حضرت آقا از واکسن برکت استفاده کردند، بنده و بسیاری از اعضای هیات دولت نیز همینطور.»

این گفته‌ها نیز در مورد شخص خود وزیر بهداشت صدق نمی‌کند. چندی قبل وزارت بهداشت کارت واکسن دیجیتال وزیر بهداشت را منتشر کرد. در این کارت، واکسن اسپوتنیک را برای دوز نخست او در تاریخ ۲۲ اسفندماه ثبت کرده و همین واکسن را نیز در تاریخ ۲۵ فروردین برای دوز دوم او ثبت کرده است. این در حالی است که در اسفندماه واکسن برکت به عنوان اولین واکسن ایران در فاز یک کارآزمایی خود بود.

 

واکسن اسپوتنیک عین اللهی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.