درمان سریع نفخ معده با گلپر

مدیر مجتمع گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه گلپر برای رفلاکس معده و تهوع و اختلالات گوارشی کاربرد داشته و پودر دانه آن خاصیت ضد انگل دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، مهندس محسن پویان، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: گُلپَر، گیاهی گلدار است که گل آن شبیه سکه سفید رنگ بوده و دانه‌های بسیار معطری دارد و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می‌شود. ادویه‌ها قدرت چربی سوزی بالایی دارند و به لاغری کمک می‌کنند، باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب‌تر می‌کنند. گلپر ضد نفخ بوده و به رفع سوء هاضمه کمک می‌کند، بلغم را برطرف می‌کند و دمنوش ریشه آن برای رفع ناراحتی‌های عصبی مفید است.
به نقل از بهداشت نیوز، وی با اشاره به این‌که این گیاه، سموم بدن را دفع می‌کند، ترشحات معده را زیاد می‌کند و ضدعفونی کننده، ضد میکروب و شیر افزاست، ادامه داد: شادی و نشاط را زیاد می‌کند، برای کمردردهای ناشی از رطوبت مفید بوده و برای درمان بیماری هیستری موثر است. این گیاه، توانایی استفاده از حافظه را افزایش می‌دهد؛ برای رفلاکس معده و تهوع و اختلالات گوارشی کاربرد داشته و پودر دانه آن خاصیت ضد انگل دارد.

به نقل از بهداشت‌نیوز، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که دمنوش گلپر اشتهاآور است، تصریح کرد: خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد و برای بهبود عوارض بیماری صرع مفید است. دمنوش ریشه آن برای اختلالات تنفسی، اختلالات ریوی، برونشیت و عفونت‌های دستگاه تنفس مفید است. ضماد گلپر با موم و روغن زیتون برای رفع سیاهی دور چشم مفید بوده و پخته شده آن با سرکه و پوست انار برای درمان بواسیر مفید است.

پویان با بیان این‌که پودر گلپر برای زخم‌های خوره و جذام مفید است، یادآور شد: مصرف زیاد گلپر، موجب سقط جنین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.