ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد/ بازار ارز در انتظار دو خبر مهم!

اخبار پیشرفت مذاکرات، احتمال آزادسازی منابع ایران در کره و مداخلات بانک‌ مرکزی در بازار، امروز دلار وارد کانال ۲۸هزارتومانی شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اقتصاد آنلاین، با به گوش رسیدن اخبار مثبت از مذاکرات وین و راهی شدن هیات کره‌ای برای پیوستن به مذاکرات، بازار ارز که روزهای گذشته تقریبا بدون نوسان بود، امروز ریزشی شد.

به این ترتیب دلار بازار آزاد در معاملات صبح پس از یک ماه وارد کانال ۲۸هزارتومان شد و حتی در لحظاتی در قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان نیز معامله شد.

همچنین کانون صرافان، امروز دلار را حدود ۳۰۰تومان نسبت به روز گذشته کاهش داد و ۲۶۲۲۷تومان برای خرید و ۲۶۶۳۴تومان برای فروش اعلام کرد.

یورو نیز در معاملات صبح صرافی‌ها ۳۰۵۲۲تومان به فروش رسید و قیمت خرید آن از فروشنده ۳۰۰۷۳تومان بود که حدود ۲۰۰تومان نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

طبق اعلام کانون صرافان، دلار در معاملات عصر، ۱۰۰تومان دیگر کاهش یافت و به ۲۶هزار و ۱۶۰تومان برای خرید و ۲۶هزار و ۵۴۰تومان برای فروش رسید.

یورو اما در معاملات عصر، اندکی افزایش یافت و ۲۰هزار و ۱۲۰تومان برای خرید و ۳۰هزار و ۵۶۰تومان برای فروش اعلام شد.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را حدود ۴۰۰تومان کاهش داده و قیمت آن برای خرید ۲۶۴۵۵تومان و برای فروش ۲۶۹۹۰تومان است.

اما قیمت یورو در این صرافی ثابت ماند و ۳۰۵۷۵تومان برای فروش و ۲۹۹۷۰تومان برای خرید از فروشنده تعیین شد.

همچنین امروز در سامانه نیما، دلار با قیمت ۲۴هزار و ۸۲۰تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۴۶تومان برای فروش معامله شد.

یورو نیز در این سامانه به قیمت ۲۸هزار و ۳۰تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۲۸۴تومان برای فروش رسید.

در معاملات پشت خطی در این ساعت، دلار با اندکی افزایش در قیمت ۲۸هزار و ۷۵۰تومان معامله می‌شود. معامله‌گران انتظار دارند تا آخر ژانویه توافق صورت پذیرد و دلار کاهش قیمت بیشتری را تجربه کند. برخی هم امرور مداخلات بانک‌مرکزی در بازار را دلیل کاهش شدید قیمت این ارز آمریکایی عنوان می‌کردند.

حال باید دید که اخبار بیشتری از پیشرفت مذکرات منتشر می‌شود و نتیجه حضور هیات کره‌ای در وین و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران چه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.