شمارش معکوس برای حذف سرخابی‌ها از آسیا؛ توپ در زمین دولت روحانی و AFC!

قرار است تا ساعاتی دیگر رأی نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص استقلال و پرسپولیس صادر شود هرچند با توجه به کم و کاستی‌های موجود چندان نمی‌شود به مساعدت AFC خوشبین بود.

به گزارش تازه نیوز، طی نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ارسال شده ۴۷۱ صفحه ایراد به باشگاه پرسپولیس و ۴۲۰ صفحه ایراد از باشگاه استقلال گرفته شده است. داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها هم پیرامون همین موضوع گفت: نامه‌ای ۴۷۸ صفحه‌ای از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ما ارسال شد که ۱۴ اصل داشت و همه تیم‌ها باید این موارد را اخذ می‌کردند. حتی اگر یک مورد از این موارد را نتوانند کسب کنند، مجوز حرفه‌ای را نمی‌توانند دریافت کنند.

این مطالب را هم از دست ندهید:

به زبانی ساده تر کنفدراسیون فوتبال آسیا ۴۷۸ صفحه حاوی ۱۴ اصل لازم الاجرا برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده که حتی اگر یک مورد آن اجرا نشود از آسیا حذف خواهند شد؛ حالا به نظر شما پرسپولیس با ۴۷۱ صفحه ایراد و استقلال با ۴۲۰ صفحه ایراد در چه شرایطی به سر می برند؟

البته تحرکات دقیقه نودی صورت گرفته مثل تلاش برای برطرف کردن مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس و یا بخشش بدهی های مالیاتی این دو تیم اما آنچه ما شنیدیم همه اینها نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.

روایت غیر رسمی بدبینانه اما نزدیک به واقعیت این است که رکن قضایی کنفدراسیون فوتبال آسیا یک ماه پیش حذف استقلال و پرسپولیس را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده؛ بعد از آن کارگروهی تشکیل شده تا این خبر بد را با کمترین هزینه به اطلاع مردم برساند. در همین راستا اقداماتی هم صورت گرفت که بعداً بگویند ما تلاشمان را کردیم اما نشد! بهانه هایی هم مثل کم کاری دولت روحانی و سختگیری بی اندازه AFC هم از قبل تراشیده شده تا توپ از زمین وزارت ورزش (دولت فعلی) و فدراسیون فوتبال خارج شود.

اما روایت غیر رسمی خوشبینانه این است که دولت بسیج شده تا به هر طریق ممکن جلوی این فاجعه پرهزینه را بگیرد و در همین راستا وزارت ورزش، صمت و اقتصاد را مأمور کرده تا هرچه سریعتر کاستی ها را در جهت جلب نظر مساعد کنفدراسیون فوتبال آسیا برطرف کنند.

حتی شنیدیم پای وزارت خارجه هم به ماجرا باز شده تا از روابط دیپلماتیک و لابی‌های سیاسی برای رایزنی با سران AFC استفاده کند تا دست کم یک سال دیگر برای نمایندگان ایران فرجه بگیرد. حال اینکه این تلاش ها تا چه حد مثمرثمر واقع شده معمایی است که پاسخش تا ساعاتی دیگر مشخص خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.