رسما اعلام شد:

استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های ایرانی استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا حذف شدند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان شرایط حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا را ندارند. کنفدراسیون فوتبال آسیا این تصمیم را روز گذشته گرفته است. به این ترتیب در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ از ایران تنها سپاهان و فولاد خوزستان حضور خواهند داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی پیش به سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای هشدارهای لازم را داده بود تا نواقص خود را رفع کنند.

به نقل از خبرورزشی، در بیانیه AFC آمده است: کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مجوز حضور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان (هر سه باشگاه از ایران) به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای مطابق بندهای ۱۴.۴ و ۱۴.۵ اساسنامه صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها گرفته است.

کمیته مستقل کنترل AFC اعلام کرده که این سه باشگاه نتوانسته‌اند معیارهای ضروری را فراهم کنند و مطابق آن نباید اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ را داشته باشند. به علاوه این کمیته اعلام کرده که مدارک اضافی ارائه شده از سوی باشگاه گل گهرسیرجان را هم رد کرده است.

گویا میزان بالای این نواقص به حدی بوده که رایزنی‌های دولت و وزارت ورزش هم کنفدراسیون فوتبال آسیا را راضی به صدور مجوز حرفه‌ای نکرد.

کدام تیم‌ها به آسیا می‌روند؟

بدین ترتیب سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ خواهند بود. پرسپولیس و استقلال دیگر نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها بودند که حذف شدند و گل‌گهر سیرجان نیز اگر چه سهمیه نداشت اما با توجه به اقدام برای کسب مجوز حرفه‌ای، می‌توانست جای پرسپولیس و استقلال به لیگ قهرمانان برود که ایراد در مدارک ارسالی و نقص مدارک، زمینه‌ساز حذف این تیم نیز شد.

پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال برای بررسی و اقدام ارجاع داده شد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران در روزهای گذشته اظهار امیدواری کرده بود که با قول‌هایی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده شده، جلوی حذف استقلال و پرسپولیس را از لیگ قهرمانان بگیرد.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.