تمجید سایت AFC از رسن و قائدی

سایت رسمی AFC، دو ستاره تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس را جزو هفت بازیکنانی نام برد که می‌توانند نقاط کانونی تیم‌های خود باشند، نام برد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی، از هفت ستاره که می‌توانند بخت تیم‌های خود را شکل بدهند و ستاره‌هایی که نقاط کانونی تیم‌های خود برای موفقیت خواهند بود، نام برد که نام بشار رسن از پرسپولیس و مهدی قائدی از استقلال هم در این فهرست دیده می‌شود.

AFC درخصوص این دو بازیکن نوشت: ملی‌پوش 23 ساله عراقی از سال 2017 از قهرمان AFC CUP یعنی نیروی هوایی به پرسپولیس پیوست و تاکنون قراردادش را با غول‌های تهرانی تا 2021 تمدید کرده است. رسن 22 بار از زمان پیوستن به پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده، از جمله در بازی‌های این تیم در حرکت به سمت فینال سال 2018 که پرسپولیس در نهایت به کاشیما آنتلرز ژاپن باخت.

این هافبک در فصل 20-2019، 25 بار به میدان رفت و تیمش به قهرمانی بدون دردسر دست یافت. او که در هر دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد، می‌تواند به عنوان بازیساز هجومی یا در عمق بازی کند. رسن دید و توانایی گلزنی از فاصله دور را دارد و از توانایی دریبل بازیکنان حریف در مناطق خطر برخوردار است.

قائدی که به عنوان یکی از استعدادهای شگفت‌انگیز کشورش نام برده می‌شد، همه ساله از زمان پیوستنش از ایرانجوان بوشهر به استقلال به عنوان یک بازیکن 18 ساله رشد کرد و عضوی از تیم ایران در جام جهانی 2017 هم بود. شماره 10 استقلال چهره‌ای ثابت در این تیم بوده که تیمش در لیگ برتر ایران و جام حذفی به جایگاه دوم رسید. قائدی بیشترین پاس گل را با هشت پاس گل به هم‌تیمی‌های خود داد و با چهار گل، بیشترین نقش را در گل‌های پیروزی‌بخش تیمش داشت. او همچنین در مرحله پلی‌آف که استقلال، الریان قطر با با 5 گل در هم کوبید، دو گل به ثمر رساند.

AFC همچنین  از کاربرانش خواست از میان رسن، قائدی، سالم الدوساری (الهلال عربستان)، سانتی کاسورلا (السد قطر)، عبدالرزاق حمدالله (النصر عربستان)، ایگور کورونادو (الشارجه امارات) و دراگان سران (پاختاکور ازبکستان)، بازیکنی را که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نتیجه را تغییر خواهد داد، انتخاب کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.