توصیه محققان آمریکایی: برای مقابله با اومیکرون نوع ماسک خود را تغییر دهید!

به عقیده کارشناسان آمریکایی، برای مقابله با اومیکرون سویه جدید ویروس کرونا بهتر است نوع ماسک‌های خود را تغییر دهیم.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اعمتاد آنلاین، به اعتقاد کارشناسان آمریکایی وقت آن فرا رسیده که افراد در استفاده از ماسک‌های طبی خود تجدید نظر کنند و از این طریق به مقابله با شیوع گسترده اومیکرون بپردازند.

به گفته این کارشناسان، ماسک‌های پارچه‌ای توانایی کمتری در مقابله با شیوع ویروس کرونا دارند.

لینان ون پزشک اورژانس و استاد دانشکده بهداشت دانشگاه جرج واشینگتن آمریکا در این باره تاکید کرد ماسک پارچه‌ای چیزی جز یک شیء زینتی نیست.

به گفته این پزشک، این نوع ماسک‌ها در اقدامات و برنامه‌های مقابله با اومیکرون نمی‌توانند جایگاهی داشته باشند و مسئولان و کارشناسان از چند ماه پیش نسبت به این مساله هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: پیوند دلتا و اومیکرون/ سویه جدید کرونا در قبرس شناسایی شد!

او گفت: آنچه باید مورد استفاده قرار گیرد ماسک جراحی سه‌لایه است که در تمامی داروخانه و فروشگاه‌ها پیدا می‌شود، حال افراد می‌توانند ماسک پارچه‌ای را هم روی این ماسک سه‌لایه استفاده کنند. در اماکن شلوغ هم پیشنهاد ما استفاده از ماسک‌های طبی کی‌ان ۹۵ و ان ۹۵ است که آنها هم چندان گران نیستند.

این نوع ماسک‌ها می‌توانند جلوی ورود ریزدانه‌ها به بینی و دهان را بگیرند.

ارن بروماگ استاد زیست‌شناسی دانشگاه ماساچوست هم در این باره توضیح داد: ما طی این مدت به اطلاعات بیشتری از نحوه عملکرد ویروس و چگونگی انتشار آن دست یافته‌ایم و این اطلاعات مستلزم آن است که توصیه‌های خود را در رابطه با استفاده از ماسک تغییر دهیم.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.