چهارشنبه‌های حیاط دولت تعطیل شد!/ ترس کابینه از خبرنگاران

عدم امکان برقراری ارتباط حضوری اصحاب رسانه با وزرا و معاونان رئیس جمهور و نیز فقدان به‌روز رسانی سریع و به‌موقع اخبار حوزه ریاست جمهوری از سوی دو پایگاه اطلاع رسانی «پرزیدنت» و «پاد» نیز صدای خبرنگاران این حوزه را بلند کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، نزدیک به ۴ ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم می گذرد و در این مدت شاهد تغییرات گسترده‌ای در سطح مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها، نحوه اقدام، برنامه ریزی و عملکرد دولت بوده‌ایم که در این راستا تحولات در حوزه اطلاع رسانی نیز قابل توجه است.

اما این روزها، عدم امکان برقراری ارتباط حضوری اصحاب رسانه با وزرا و معاونان رئیس جمهور و نیز فقدان به‌روز رسانی سریع و به‌موقع اخبار حوزه ریاست جمهوری از سوی دو پایگاه اطلاع رسانی «پرزیدنت» و «پاد» نیز صدای خبرنگاران این حوزه را بلند کرده است.

مدارا گزارش داد: با توجه به شعارهای رئیس جمهور مبنی بر مبارزه با فساد و ضرورت شفاف سازی انتظار می رفت، تیم اطلاع رسانی دولت، ارتباط بیشتر و مناسب‌تری با اصحاب سایر رسانه‌های مکتوب، تصویری و مجازی برقرار کند و بر این اساس، رسانه‌های داخلی را مرجع و ملجا دریافت اخبار به‌روز و معتبر برای مردم قرار دهد؛ امری که در این سالها به واسطه عملکرد جانبدارانه و سنتی رسانه ملی به محاق رفته است.

در زمان فعالیت دولت قبل اصحاب رسانه اجازه داشتند روزهای چهارشنبه در حیاط ساختمان پاستور منتظر بمانند تا بعد از اتمام جلسه هیئت دولت، با وزرا و معاونان رئیس جمهور مصاحبه و گفتگو داشته باشند، جلساتی که با گذشت ۴ ماه و اندی از آغاز بکار دولت سیزدهم همچنان مسکوت مانده و برگزار نمی شود.

جلسات چهارشنبه اصحاب رسانه با وزرا، یکی از معدود جلساتی بود که برای خبرنگاران امکان دسترسی به وزرا برای طرح دغدغه‌ها و پرسش‌های مردم را فراهم می‌کرد و با این وضعیت پا در هوا مانده است.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.