شوک به پارلمان اروپا؛ داوید ساسولی درگذشت

«داوید ساسولی»، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در سن ۶۵ سالگی و به دلیل یک عارضه جدی در سیستم ایمنی خود درگذشت.

به گزارش تازه نیوز، داوید ساسولی سیاستمدار چپ میانه ایتالیایی از ماه قبل در بیمارستان بستری و از حدود دو هفته قبل حالش وخیم‌تر شده بود. روبرتو کوئیلو، سخنگوی او اعلام کرد که آقای ساسولی در ساعات اولیه روز سه‌شنبه در بیمارستانی در شهر آویانو ایتالیا درگذشت.

این مطالب را هم از دست ندهید:

پیشتر و در ماه سپتامبر ساسولی به دلیل بیماری شدید ذات‌الریه در بیمارستان استراسبورگ فرانسه تحت درمان قرار گرفته بود.

علت درگذشت او عارضه جدی در سیستم ایمنی عنوان شده و جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

این روزنامه نگار پیشین در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۷۰۵ رای به عنوان رئیس پارلمان اتحادیه اروپا انتخاب شده بود. او که در رقابت با ۳ رقیب دیگر موفق به کسب این جایگاه شده بود در نخستین سخنرانی خود پس از پیروزی از اتحادیه اروپا خواسته بود تا به روح پدران بنیانگذار این اتحادیه که جنگ و ناسیونالیسم را با صلح و برابری مبادله کردند، بازگردند.

ساسولی پس از سالها روزنامه‌نگاری در سال ۲۰۰۹ به عضویت پارلمان اتحادیه اروپا درآمده بود. او یکی از اعضای ائتلاف مترقی چپ میانه سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها، دومین گروه بزرگ در پارلمان اتحادیه بود.

خبر درگذشت داوید ساسولی شوک بزرگی را در میان اعضای پارلمان اتحادیه اروپا به همراه داشته است. پائورو بورچیا، از اعضای این پارلمان با خانواده آقای ساسولی ابراز همدری کرده و گفته است که خبر درگذشت او همه را حیرت زده کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.