خبر فوق نگران‌کننده فائوچی درباره اومیکرون/ بزرگترین قربانیان کدام افراد هستند؟

به گفته فائوچی تقریبا سویه اومیکرون تمام مردم جهان را درگیر می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از یورونیوز، متخصص برجسته بیماری‌های عفونی در ایالات متحده معتقد است که سویه جهش یافته اومیکرون تقریبا همه را مبتلا خواهد کرد.

آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که افراد واکسینه‌شده پس از ابتلا وضعیت بهتری خواهند داشت و زود‌تر از بیماری خارج می‌شوند.

این کارشناس برجسته بهداشت و مشاور کاخ سفید، اومیکرون را که قدرت سرایت بالایی نسبت به دیگر سویه‌های پیشین ویروس کرونا دارد به آتش‌سوزی جنگلی شبیه کرد که خیلی سریع به دیگر نقاط گسترش می‌یابد و افراد زیادی را درگیر می‌کند.

دکتر فائوچی در عین حال یادآور شد که همه‌گیری این سویه تقریبا اجتناب ناپذیر است اما واکسینه شده‌ها زودتر و با حالی بهتر از بیماری ناشی از ابتلا به آن خارج می‌شوند.

وی در گفتگویی با استفان موریسون، معاون ارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی ایالات متحده تاکید کرد: اومیکرون از درجه سرایت و انتقال بسیار بالا و فوق‌العاده‌ای برخوردار است و در نهایت تقریبا همه به آن مبتلا می‌شوند.

این کارشناس مشهور آمریکایی تاکید کرد که افراد واکسینه شده و حتی آنهایی که دُزهای یادآوری و تقویتی را نیز دریافت کرده‌اند در معرض ابتلا به سویه اومیکرون قرار دارند.

به گرفته وی، «شاید بسیاری از این افراد به ویروس مبتلا شوند اما به احتمال زیاد، به استثنای برخی موارد محدود، اغلب آنها از حیث شدت بیماری، مرگ ناشی از بیماری و بستری شدن در مراکز درمانی وضعیتی به مراتب بهتر از دیگران داشته باشند.»

دکتر فائوچی سپس تاکید کرد که افراد واکسینه نشده بزرگترین قربانیان سویه اومیکرون هستند و با نوع شدید بیماری دست و پنجه نرم خواهند کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.