وضعیت آب‌و‌هوا امروز پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰

امروز پنجشنبه، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروز پنجشنبه، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، به طور پراکنده در گیلان همچنین در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان بارش باران و برف و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

جمعه، گستره فعالیت سامانه بارشی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی شامل تهران، البرز و قزوین و برخی مناطق استان کرمان را در بر خواهد گرفت.

شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی و نیمه جنوبی اردبیل، غرب کردستان و کرمانشاه، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان، شرق لرستان، جنوب و غرب اصفهان، چهار محال وبختیاری و نیمه شمالی فارس، استان‌های گیلان و مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، است.

در این روز در برخی نقاط غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پدیده رعد و برق و در مناطق جنوبی کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

شنبه در اغلب نقاط کشور بارش رخ می‌دهد و در استان‌های فارس، کهگیلویه وبویراحمد، شمال بوشهر، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، برخی مناطق یزد، شمال خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش شدت خواهد گرفت.

یکشنبه در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت و موج دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. بارش در شمال غرب، غرب، برخی مناطق از دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی کشور بارش رخ می‌دهد.

شدت بارش این روز در جنوب فارس و بوشهر، جزایر واقع در تنگه هرمز و مرکز خلیج فارس، برخی مناطق هرمزگان و کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و همچنین جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان است.  در این روز بارش در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غالبا به صورت برف یا برف و باران است.

دوشنبه، به جز نواحی کویر مرکزی کشور بیشتر مناطق بارش خواهند داشت. در نواحی جنوبی باران و در امتداد رشته کوه‌های زاگرس و البرز و غرب و شمال غرب کشور عمدتا برف خواهد بود قابل ذکر است.

از جمعه تا روز یکشنبه کاهش تدریجی دما در حدود ۷ تا ۱۲ درجه در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و حدود ۵ تا ۷ درجه در دامنه‌های جنوبی البرز است.

شرق، شمال شرق و جنوب غرب و مرکز، دوشنبه و سه شنبه کاهش دمای حدود ۶ تا ۱۲ درجه‌ای را در پیش دارند. شنبه تا دوشنبه دریای خزر مواج است. جمعه نیمه غربی خلیج فارس، شنبه، خلیج فارس و تنگه هرمز و یکشنبه شرق و مرکز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم است.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.