علی‌عسگری از هلدینگ خلیج‌فارس استعفا داد؟

ظاهرا رئیس سابق سازمان صداوسیما در نامه‌ای از مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس استعفا داد.

به گزارش تازه‌نیوز، عبدالعلی علی‌عسگری که چند روز گذشته به ریاست هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس منصوب شده بود، با انتشار نامه‌از از این پست استعفا داد.

وی در این نامه علت استعفا را احترام به افکار عمومی عنوان کرده است.

پس از انتشار حکم رئیس سابق صداوسیما به عنوان مدیرعامل هیات مدیره بزرگترین هلدینگ بورسی کشور، واکنش‌های گسترده‌ای نسبت به این انتصاب در فضای مجازی و رسانه‌ای شکل گرفت.

نامه 100 نماینده به رئیسی درباره هلدینگ خلیج فارس

هادی بیگی نژادعضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به حواشی این روزهای هلدینگ خلیج فارس با اشاره به نامه‌نگاری مجلس با رئیس‌جمهور گفت: مجموعه هلدینگ خلیج فارس که هم اکنون حدود 36 درصد صنعت پتروشیمی را در اختیار دارد به نحوی است که 18 درصد سهم این هلدینگ از آن شرکت ملی پتروشیمی ایران است و دولت تصمیم گرفته که این 18 درصد را واگذار کند.

وی در گفتگو با فارس گفته: اولین ایرادی که به این اقدام گرفته می‌شود این است که قرار است صنعت پتروشیمی در کشور چه باشد، در حالی که هنوز سیاست حاکمیتی خاصی برای آن طراحی نکرده‌ایم و به نظر می‌رسد در حال خلع ید دولت از حوزه پتروشیمی هستیم. نگرانی ما در این باره بسیار جدی است و بر همین اساس سؤال از آقای خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شده و 100 نفر از نمایندگان مجلس هم در این باره به رئیس جمهور نامه نوشته‌اند و از رئیسی خواسته‌اند که جلوی این واگذاری گرفته شود.

به نظر می‌رسد علیرغم تکذیب استعفای علی‌عسگری، پیگیری‌های مجلس کار دست وزیر اقتصاد  و وزیر نفت خواهد داد و این انتصاب پرسروصدا را دچار حاشیه‌های بیشتر و تغییر خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.