تفاوت مردان با زنان در کاهش وزن

در روند کاهش وزن، تفاوت‌هایی بین مردان و زنان وجود دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، برای کاهش وزن، تفاوت‌هایی میان زنان و مردان وجود دارد که دانستن آن به تعامل صحیح با جنسیت‌ها کمک و درک ماهیت هر یک از آن‌ها را در زندگی روزمره تسهیل می‌کند. نه تنها مردان و زنان از نظر فیزیولوژیکی یا بیولوژیکی متفاوت هستند، بلکه نحوه واکنش بدن آن‌ها به غذا و رابطه آن‌ها با بدنشان نیز به همان اندازه متفاوت است.
به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، مطالعات نشان داده است که زنان تمایل بیشتری به غذا خوردن دارند و ولع آن‌ها به غذا بیشتر از مردان است. هورمون‌ها مهمترین عامل این موضوع هستند، این واقعیت است که زنان به چربی بیشتری نیاز دارند و وقتی صحبت از رابطه زن با بدنش می‌شود، زنان دلایل مختلفی برای افزایش وزن دارند.
همچنین بین زنان و مردان در زمینه غلبه بر استرس نیز تفاوت وجود دارد. بسیاری از مردان با پیروی از برنامه روزانه خود، که شامل انجام بازی‌هایی مانند والیبال، گلف یا بازی‌های ویدئویی است، بر استرس غلبه می‌کنند.مشاهده شده است که زنان تمایل به “غذا خوردن احساسی” دارند. راه حل این است که راه سازنده دیگری برای مقابله با این احساسات پیدا کنید، مانند افزایش فعالیت‌هایی مانند نقاشی و آشپزی که ممکن است به روند کاهش وزن آن‌ها کمک کند.
“حمایت” نیز بسیار مهم است، حمایتی که یک زن به آن نیاز دارد کاملاً متفاوت است و او بسیار بیشتر از مردان به آن نیاز دارد. علاوه بر این، رابطه یک مرد با یک «ترازو» با رابطه یک زن با او متفاوت است.

مردان تمایل دارند عدد موجود در مقیاس وزن را به عنوان بخشی از داده‌ها در نظر بگیرند، در حالی که زنان تمایل زیادی به آن دارند. افزایش اندک، بدون کاهش یا نوسانات زیاد منجر به عصبانیت، ناامیدی و گاهی اوقات افسردگی در زنان می‌شود که در نهایت منجر به از دست دادن انگیزه می‌شود.
یک رویکرد “محرومیت” شدید برای کاهش وزن اغلب در زنان دیده می‌شود، که آن‌ها به طور کامل مصرف برخی از مواد غذایی را ترک می‌کنند یا در نهایت در طول روز اصلاً نمی‌خورند. این رویکرد فراگیر باعث برهم خوردن تعادل مورد نیاز برای ایجاد یک سبک زندگی سالم و متعادل می‌شود که برای حفظ وزن سالم ضروری است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.