کنایه‌ عبدالناصر همتی به ادعای نفتی دولت +ویدئو

عبدالناصر همتی گفت: اعلام شد که صادرات کشور ۴۰ درصد رشد داشته است اما به جزئیات اشاره نشده است که به نظر می‌رسد، منظور نسبت به سال گذشته بوده و از این نظر که تأثیر تحریم‌های ظالمانه کم شده، خبر امیدبخشی است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از جماران، عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی در واکنش به خبر افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت گفت:  در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ قیمت جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی چیزی بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است، بنابراین اگر هیچ تلاشی هم نمی‌کردیم، می‌توانستیم نزدیک به ۶۰ درصد رشد درآمد داشته باشیم.

همتی گفت: اعلام شد که صادرات کشور ۴۰ درصد رشد داشته است اما به جزئیات اشاره نشده است که به نظر می‌رسد، منظور نسبت به سال گذشته بوده و از این نظر که تأثیر تحریم‌های ظالمانه کم شده، خبر امیدبخشی است.

همتی گفت: اما در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ قیمت جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی چیزی بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است، بنابراین اگر هیچ تلاشی هم نمی‌کردیم، قاعدتاً با صادراتی که در سال گذشته داشتیم، می‌توانستیم نزدیک به ۶۰ درصد رشد درآمد داشته باشیم. بنابراین سؤال من از دولت سیزدهم این است که سهم دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها به چه میزان بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.