حقوق زنان در جامعه آرمانی محافظه‌کاران

جامعه آرمانی آن‌ها با مردسالاری گره خورده، به همین دلیل تضییع حقوق زنان در ایران کاملا سیستماتیک و حکومتی است، مردسالاری‌ای که در فرهنگ و ساختار‌های اجتماعی وجود دارد، توسط حکومت مرتب بازتولید و تقویت می‌شود.

به گزارش تازه نیوز، پرستو سرمدی در روزنامه اعتماد نوشت: اصولگرایان هر زمانی که دولت و مجلس را به دست گرفته‌اند، خیلی سریع وارد موضوعات مربوط به زنان شده‌اند و حتی به جزیی‌ترین مسائل مانند دوچرخه‌سواری، بدنسازی، ورزش‌های صبحگاهی در پارک‌ها و… کار داشته‌اند.

جامعه آرمانی آن‌ها به‌شدت با نحوه زندگی زنان گره خورده است. حجاب و پوشش زنان علنی‌ترین و بارزترین بخش ماجراست. هدف اصلی کنترل زنان و تبدیل آن‌ها به شهروندانی درجه دو، با توانمندی و قدرت اندک و حذف شده از جامعه است تا کاملا مطیع و فرمانبر در خانه‌ها بمانند و همسران و مادران ایده‌آلی برای خانواده‌های مردسالار باشند.

طرح‌های افزایش جمعیت، ضرورت کنترل بر بدن زنان را بیشتر هم کرده، بنابراین ممانعت از جلوگیری از بارداری و سقط جنین هم دغدغه این روز‌های اصولگرایان شده است. جامعه آرمانی آن‌ها با مردسالاری گره خورده، به همین دلیل تضییع حقوق زنان در ایران کاملا سیستماتیک و حکومتی است، مردسالاری‌ای که در فرهنگ و ساختار‌های اجتماعی وجود دارد، توسط حکومت مرتب بازتولید و تقویت می‌شود.

نتیجه آنکه در شرایطی که بیشتر کشور‌های دنیا به سمت کاهش نابرابری‌های جنسیتی حرکت می‌کنند، ما همچنان به سمت نابرابری بیشتر می‌رویم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.