چه کسی به رئیس‌جمهور اطلاعات غلط می‌دهد؟

دولت مخالف افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه است؟

دو اظهار نظر جنجالی رئیس‌جمهور با واکنش تند نمایندگان مجلس همراه شد چرا که هر دو اظهارنظر خلاف واقع بوده است.

به گزارش تازه نیوز، حضور سید ابراهیم رئیسی در مجلس برای دفاع از لایحه بودجه همچنان خبرساز است. بویژه که دو ادعای رئیس جمهور در این جلسه رد و با عث انتقادات و دلخوری نمایندگان مجلس شد.

به گفته برخی از کارشناسان اظهارات رئیسی در روز رای گیری کلیات بودجه ۱۴۰۱ که موضوع حذف ارز ترجیحی را به گردن مجلس انداخته علاوه برا ین که خلاف گویی بوده کاملا نادرست و دروغ بوده است. زیرا دولت در ماجرای حذف ارز ترجیحی توافق کرده و قرار بود لایحه به مجلس داده نشود و حتی قرار بود پس گرفته شود! بعد از این موضوع که تصویب نشد، سران قوا دوباره سر عدد ارز با هم تفاهم کردند. بعد هم در شورای هماهنگی سران قوا موضوع مصوب شد و عدد ارز تامین شد. اظهارات رئیس جمهور مبنی بر این که ما مجبور به حذف شدیم، خلاف واقع بود و باعث حیرت نمایندگان مجلس از این اظهارات نیز شد.

همچنین ادعای رئیس جمهور مبنی بر این که من موافق طرح تسری فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه بودم اما مجلس رای نداد، واکنش نمایندگان مجلس را برانگیخته است. زیرا مجلس به دلیل مخالفت صریح و علنی لطیفی نماینده دولت و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به این طرح رای نداد. چون قانونا اگر دولت بار مالی طرح را تصویب نکند، شورای نگهبان آن را رد می‌کند. از سوی دیگر نامه رسمی مخبر به مجلس مبنی بر مخالفت دولت با تصویب طرح تسری فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه نیز موجود است. محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در نامه ای رسمی به مجلس خواستار عدم تصویب طرح تسری فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.