ویتامین سی این نوع فلفل بیشتر از پرتقال است

شکی نیست که فلفل های قرمز طعم دهنده های خوبی برای غذا هستند اما محققان دانشکده پزشکی شیکاگو معتقدند که فلفل ها همچنین دارای مقدار کمی فیبر بدون نمک، شکر و چربی اشباع شده و کالری زیادی هستند.

به گزارش تازه‌نیوز، پروفسور لیندا ون هورن (Linda Van Horn) رئیس بخش تغذیه دانشکده پزشکی فاینبرگ شیکاگو در دانشگاه نورث وسترن، درباره ویژگی های فلفل قرمز گفت: در واقع، طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک فلفل قرمز خام ۴۵ گرم وزن و ۱۸ کالری انرژی دارد. تاکنون اینگونه تصور می شد که فلفل شامل مقدار زیادی بتاکاروتن است اما مقدار بتاکاروتن فلفل اصلا قابل مقایسه با هویج نیست.

به گفته ون هورن، درست است که گرم به گرم یک فلفل قرمز ویتامین سی بیشتری نسبت به یک پرتقال دارد اما ویتامین سی معمولاً یک ماده مغذی نگران کننده نیست و حتی در فرهنگ ‌هایی که فلفل قرمز نقش کم‌تری دارند، سبزیجات دیگر مانند گوجه ‌فرنگی، پیاز، کلم، کلم پیچ و اسفناج می ‌توانند منابع آسانی برای جذب این ویتامین باشند.

اگر فلفل‌های خود را به‌ شکل ورقه یا پودر استفاده می کنید، توجه داشته باشید که غذاهای تازه از نظر ارزش غذایی قوی ‌تر از انواع خشک ‌شده هستند. درضمن باید بدانید که ورقه های فلفل قرمز عملا هیچ ارزش غذایی ندارند.

پودر فلفل قرمز در واقع ترکیبی از فلفل قرمز، سایر ادویه ها و نمک است. بنابراین اگرچه یک قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز هنوز بتاکاروتن که بدن شما برای ساختن ویتامین آ استفاده می ‌کند را تامین می ‌کند، اما ۲۳۰ میلی ‌گرم سدیم هم به بدن شما اضافه می ‌کند. انجمن قلب آمریکا بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز را توصیه نمی کند و حد مصرف ایده آل آن ۱۵۰۰ میلی گرم برای اکثر بزرگسالان است.

ریشه‌ های به وجود آمدن فلفل ‌های قرمز مدرن پیچیده است و شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد یک گیاه اجدادی در آمریکای جنوبی محسوب می شود که ۱۰ هزار سال پیش در چندین مکان در سراسر نیمکره کشت شده است در ضمن باید بدانید که فلفل قرمز با فلفل سیاه ارتباطی ندارد.

به گفته محققان، مشکل واقعا سوزان فلفل، ماده کپسایسین است. این ماده در واقع شما را نمی سوزاند، اما مغز شما را فریب می دهد تا آن حس را احساس کند. این ماده چیزی است که فلفل شیرین را از فلفل تند متمایز می کند.

ون هورن گفت: تحقیقات دیگر به استفاده بالقوه کپسایسین به عنوان یک کمک کاهش وزن پرداخته است. او گفت، اما افزودن فلفل اضافی به بشقاب غذا مانند اضافه کردن تکه های پرتقال روی مرغ فایده چندانی ندارد. او در انتها خاطرنشان کرد که خوردن بیش از حد فلفل حتی می تواند باعث واکنش التهابی و مشکلات معده در افراد حساس شود.

به گفته محققان، بهترین استفاده از فلفل قرمز برای طعم دادن به غذاهایی است که ممکن است از آنها لذت نبرید. فلفل قرمز باید به عنوان طعم دهنده هایی مانند سیر، ریحان یا پونه کوهی در نظر گرفته شود که طعم غذاهای دیگر را تقویت می کند اما به خودی خود یک وعده غذایی نیست.

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.