ویتامینه‌های پرتقالی برای تقویت ایمنی بدن

پرتقال منبع غنی ویتامین‌C و موثر در تقویت ایمنی بدن است که در فصل زمستان توصیه به گنجاندن آن در رژیم غذایی می‌‌شود. گرچه خوردن میوه کامل بسیار مفید است اما می‌توان با روش‌های خلاقانه و ترکیب با دیگر خوراکی‌ها، تاثیرات مثبت این میوه را تقویت کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، پرتقال سرشار از ویتامینC است که در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد. این ویتامین برای سیستم عصبی و قلبی‌عروقی مفید است و به تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، نقش مهمی در افزایش ایمنی بدن دارد و با بیماری‌های فصل سرما و خستگی مقابله می‌کند. پرتقال همچنین منبع خوبی از فلاونوئیدها و اسیدفولیک است که در کنار ویتامینC، خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی را افزایش می‌دهد و نقش پیشگیرانه ای از بیماری‌های مزمن نظیر دیابت و بیماری‌های قلبی‌عروقی دارد. علاوه بر میوه کامل، می‌توان از پرتقال در دستورهای جالب غذایی استفاده کرد که حتما خوشمزه هم خواهند بود:

نوشیدنی پرتقال و عسل

آب چند پرتقال را بگیرید و در قابلمه روی حرارت ملایم بگذارید. کمی عسل و دارچین به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عسل حل شود. این نوشیدنی را پیش از اینکه به‌جوش بیاید، از روی حرارت بردارید.

پوره هویج و پرتقال

چند هویج را  تکه کرده و بخارپز کنید. آب یک پرتقال را بگیرید و با هویج‌های پخته خوب له کنید. به اندازه یک قاشق چایخوری در این مخلوط کره بریزید و در صورت تمایل کمی نمک بزنید. پوره هویج و پرتقال را می‌توانید به‌عنوان میان‌وعده یا همراه غذا میل کنید.

سس پرتقال

۴ قاشق سوپخوری روغن زیتون را با ۱ قاشق سوپخوری سرکه، ۱ قاشق سوپخوری آب، آب ۱ پرتقال، کمی نمک و فلفل و خردل مخلوط کنید. ۱ پیاز کوچک را ریز رنده و به آن اضافه کنید. این سس را می‌‌توانید با انواع غذاهای گوشتی و سالاد سرو کنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.