با داشتن این شغل‌ها چاق نمی‌شوید!

در این بخش بـه معرفی شغل‌هایی می‌پردازیم کـه با داشتن آن‌ها هیچ وقت چاق نمیشوید

به گزارش تازه‌نیوز، باید بگوییم کـه چاقی و اضافه وزن این روز‌ها بـه یک مشکل جدی در میان تمام مردم جهان تبدیل شده اسـت. افراد زیادی برای لاغر شدن هزینه‌های بسیار بالایی را متحمل میشوند و دائما بـه دنبال راه‌هایی برای لاغری هستند. باید بگوییم شغلی کـه دارید هم می‌تواند یکی از علل چاق شدن شـما باشد. در ادامه با مـا همراه باشید.

چاقی چیست و چرا چاق می‌شویم؟

چاقی و اضافه وزن یک بیماری نسبتا خطرناک می‌باشد. در واقع در اثر تجمع بیش از حد چربی ها، بدن درگیر دیگر بیماری‌های خطرناک می‌شود. به همین علت باید برای یافتن علت چاقی و درمان آن تلاش بسیاری کرد. دلایل بسیار زیاد و متفاوتی برای درگیری افراد با چاقی وجود دارد. همچنین سایر عواملی مانند محیط، شرایط بدنی، سبک زندگی، وراثت و … میتوانند بر روی عارضه چاقی افراد تاثیرگذار باشند.

درمان چاقی میتواند بسیار از بیماری‌های دیگر را درمان کند و همچنین شـما را از خطرات تعداد زیادی از بیماری‌ها درامان نگه دارد. برای درمان کردن چاقی خود، ابتدا باید عوامل موثر بر بروز آنرا شناسایی کنید و سپس اقدام بـه روش‌های درمان چاقی بکنید. بر اساس شاخص توده بدن، با اندازه گیری قد و وزن افراد بـه یک مقدار مشخصی می‌رسیم؛ کـه اگر این مقدار ۳۰ و یا بیشتر از ۳۰ باشد، در واقع شـما بـه چاقی مبتلا هستید.

البته نمی‌توان تنها بر اساس این مقدار نمایه توده بدنی تصمیمی گرفت کـه فرد چاق اسـت. زیرا عوامل مختلفی مانند سن افراد، جنسیت انها، قومیت، توده عضلات و… دراین مورد دخالت دارند. چاقی اثرات روانی و اجتماعی بسیاری بر روی فرد ایجاد میکند کـه در اکثر موارد سبب ایجاد نگرش منفی فرد نسبت بـه خودش، گوشه گیری، عدم برقراری ارتباط‌های اجتماعی و داشتن دوستانی محدود می‌شود.

بیماری چاقی چه مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند؟

همچنین لازم اسـت بدانی کـه چاقی بیماری زمینه‌ای برای ایجاد آرتریت، بیماری ریه، آپنه خوابی، دیابت نوع دوم، مقاومت بـه انسولین، نشانگان متابولیک، فشار خون بالا، هیپرلیپیدمی، ترومبوامبولی، بیماری کیسه صفرا، بیماری رفلاکس از معده بـه مری، نارسایی قلبی، کبد چرب غیرالکلی، نقرس، ناباروری، بیماری کرونر قلبی، بی اختیاری در دفع ادرار، آب مروارید و سرطان می‌باشد.

لازم بـه ذکر اسـت کـه تشخیص و درجه بندی چاقی از طریق شاخص توده بدنی انجام می‌شود کـه افراد دارای شاخص توده بدنی یا BMI بین ۱۸. ۵ تا ۲۴. ۹ نرمال، ۲۵ تا ۲۹. ۹ اضافه وزن، ۳۰ تا ۳۴. ۹ چاقی درجه یک، ۳۵ تا ۳۹. ۹ چاقی درجه دو و بیش از ۴۰ چاقی درجه سه هستند. امروزه چاقی کودکان بعنوان یک دغدغه برای والدین می‌باشد کـه لازم اسـت توجه بیشتر بـه آن شود و برای درمان از همان سنین کودکی اقدام کنند.

چه شغل‌هایی به لاغری ما کمک می‌کنند؟

در ابتدا باید گفت کـه میان علت چاقی و درمان آن رابطه مستقیم و تاثیرگذار وجوددارد. یعنی شـما با شناخت علت چاقی خود، میتوانید بهترین روش درمان چاقی را انتخاب کنید. با یافتن علت چاقی و درمان آن بـه سلامتی، تناسب اندام و وزن ایده آل دست می‌یابید. در اصل رسیدن بـه سلامتی و دور ماندن از خطرات مرتبط بـه بیماری ها، از اهداف اصلی یافتن علت چاقی و درمان آن می‌باشد.

پستچی‌ها

از قدیم الایام پستچی‌های زحمتکش با پای پیاده، دوچرخه یا موتور و اتومبیل جابه‌جا میشدند تا نامه‌ها و محموله‌های پستی رابه دست صاحبانشان برسانند. پستچی‌ها و یا قبض رسان‌هایی کـه پیاده یا با دوچرخه وظیفه شان را انجام می‌دهند در چهارچوب مشاغل سالم قرار می‌گیرند. ان‌ها بیشتر روز را در هوای آزاد بـه سر میبرند، بهمین دلیل پرخوری نمیکنند و سالمتر هستند.

پستچی‌ها رژیم غذایی سالم و دور از پرخوری دارند.

کارگران ساختمان

کار کردن دربخش ساخت و ساز نیاز بـه بنیه قوی و شرایط بدنی خوب دارد. در واقع کار کردن با مصالح سنگین، کار کردن با دریل و بطور کلی کار‌های فیزیکی این چنینی اصلا ساده نیست و نیاز بـه تجربه و قدرت بدنی بالا دارد. کارگر‌های ساختمانی مدام در حال تکاپو هستند. بهمین دلیل هم امکان چاقی آن‌ها خیلی پایین و حتی صفر اسـت.

کارگران ساختمانی بنیه قوی و قدرت بدنی زیادی دارند.

غریق نجات‌ها‌

می‌خواهید سالم و خوش هیکل باشید، می‌توانید غریق نجات شوید. غریق نجات‌ها برای نجات دادن جان یک انسان مجبورند ورزش‌های سختی انجام دهندو آمادگی جسمانی بالایی داشته باشند. آن گونه نیست کـه همیشه روی صندلی بلندی کنار دریا بنشینند و نگاه کنند. آن‌ها مدام گوش بـه زنگ هستندو باید آماده باشند. برای کسب این آمادگی جسمانی نیز مدام شنا می‌کنند و می‌دوند.

غریق نجات‌ها دارای آمادگی جسمی و قدرت واکنش بالا هستند.

نظامی‌ها

شاید با دیدن این آیتم تعجب کرده و پیش خودتان بگویید جان نظامی‌ها کـه همیشه در خطر اسـت. بله حق با شماست. نظامی‌هایی کـه در میدان جنگ هستند بی شک هر لحظه در دسترس خطر و حتی مرگ قراردارند، اما همه‌ی نظامی‌ها کـه هرروز در ماموریت و جبه‌های جنگ نیستند، اما چرا نظامی بودن جزو سالم‌ترین شغل‌ها و نظامی‌ها جزو خوش اندام‌ترین افراد جامعه هستند؟

یک نظامی باید همیشه روی فرم باشد؛ بنابر این باید هرروز ورزش کند و تمرین‌های آمادگجی جسمانی بسیار سختی را انجام دهد. علاوه بر این، نظامی‌ها زمان زیادی در هوای بیرون هستند، روحیه گروهی بالایی دارند و مجبورند نظم و اصول خاصی را رعایت کنند. از این گذشته نظامی‌ها شکمشان را در فست فود‌ها پرنمی کنند و همان چیزی راکه در پادگان‌ها سرو می‌شود می‌خورند.

پیشخدمت‌های رستوران

بـه ندرت پیش می‌آید کـه پیشخدمت‌های رستوران یک جا بند شوند. حتماً دیده اید کـه پیشخدمت‌ها چطور با یک دست چندین بشقاب را حمل می‌کنند؟ ان‌ها مدام از این میز بـه آن میز می‌روند و سفارش مشتری‌ها را می‌گیرند و سرویس میدهند. بهمین دلیل هم کالری زیادی می‌سوزانند. اگر شـما هم مدتی اسـت کـه بیکار هستید و البته کمی اضافه وزن پیدا کرده‌اید، می‌توانید این شغل را انتخاب کنید.

پیشخدمت‌های رستوان دارای مهارت در حفظ تعادل هستند.

کارگران اسباب کشی

بی شک، این افراد فردای اسباب کشی احساس خستگی و کشیدگی ماهیچه‌ها رابه خوبی احساس می‌کنند. کارگر‌های حرفه‌ای اسباب کشی بدلیل شغلی کـه دارند بـه اسانی کالری می‌سوزانند و گرفتار اضافه وزن و مشکلات بعدی آن نمی‌شوند. البته امکان مشکلاتی مانند کمردرد برای این افراد زیاداست، بهمین دلیل لازم اسـت تا جاییکه میتوانند بهداشت کاری خودرا رعایت کنند.

کارگران اسباب کشی دارای کالری سوزی بالایی هستند.

پرستاران

پرستار‌ها در طول روز کاریشان فرصت استراحت و یکجا نشستن ندارند. ان‌ها مدام در حال رسیدگی بـه بیمار‌ها هستند و از این اتاق بـه آن اتاق در حال رفت و آمدند. پرستار‌ها مجبورند بیمار‌ها را بلند کنند، پا بـه پای آن‌ها راه بروند، بـه مشکلات ان‌ها رسیدگی کنند، در ساعت‌های مختلفی بیدار بمانند و خلاصه این کـه مدام فعال باشند. برای همین هم اضافه وزن و چاقی از ان‌ها دور اسـت.

پرستاران فعال و سالم هستند.

معلم ورزش بچه‌ها

پرستار‌های بچه مدام بـه دنبال بچه‌ها می‌دوند و با ان‌ها بازی میکنند. بهمین دلیل نمی‌توانند چاق باکسل و ناخوش احوال باشند. معلم‌های ورزش هم هرروز باده‌ها بچه سر و کله میزنند و وظیفه تعلیم آن‌ها را برعهده دارند. بی شک شـما هم خاطرات زیادی از معلم ورزش تان دارید. معلم‌های ورزش افراد شاد، سرحال و خوش اندامی هستند.

معلمان ورزش بچه‌ها شاد، فعال و سرحال هستند.

کارشناس تغذیه

بـه ندرت یک متخصص تغذیه را می‌بینید کـه خودش گرفتار اضافه وزن باشد. از مـا بشما نصیحت اگر متخصص تغذیه‌ای را دیدید کـه چاق اسـت بـه تخصص او شک کنید. چـه کسی بهتر از یک متخصص تغذیه خواص و میزان کالری‌های مواد غذایی را می‌داند و راه و چاه بازرسی وزن را بلد اسـت؟ برای همین هم متخصصان تغذیه همیشه افراد سالم و خوش تیپی هستند.

کشاورزان

اگر تعداد آشپز‌های لاغر کم اسـت، بی شک تعداد کشاورز‌های چاق کمتر اسـت. اصلا این شغل مهم را دستکم نگیرید. کشاورز‌ها صبح زود از خواب بیدار می‌شوندو تمام روز کاریشان را در هوای آزاد ودر حال جنب و جوش و فعالیت هستند. درست اسـت کـه ظهور فناوری، کار این افراد را ساده‌تر از گذشته کره اسـت، اما با این حال کشاورز‌ها این شانس را دارند کـه در طول روز با عناصر چهارگانه خلقت در ارتباط باشند.

هر شخصی نمیتواند کشاورز باشد، این حرفه ذوق و استعداد می‌خواهد و تحمل. اگر کسی از روی علاقه شخصی این حرفه را برگزیده باشد باید بداند کـه یکی از سالمترین و خوش اندام‌ترین‌ها خواهد شد. واقعیت این اسـت کـه کارکردن در هوای آزاد ودر دل طبیعت زندگی شاد و سالم تری برای افراد رقم میزند.

خدمتکار و نظافتچی

کسانی کـه در کار‌های خدماتی فعالیت می‌کنند و کار‌هایی مانند نظافت منزل انجام می‌دهند، همیشه افراد لاغرتری هستند. باوجود این کـه کار‌های خانه و نظافت مشکلاتی برای کمر ایجاد می‌کند، اما با اینحال، این افراد مدام در حال تکاپو و جنب و جوش هستند. از طرف دیگر این افراد مجبورند در مدت زمان کوتاهی کار‌های زیادی انجام دهندو بهمین دلیل زمان کمتری برای ریزه خواری با پرخوری دارند.

خدمتکاران و نظافتچی‌ها لاغر و پرتکاپو هستند.

شغل‌هایی که باعث چاقی می‌شوند!

و در آخر هم باید بگوییم، در مقابل شغل‌هایی کـه در بالا معرفی کردیم، مشاغلی هم وجود دارند کـه میتوانند باعث چاقی شـما شوند. بنابر این اگر دراین موارد مشغول هستید، بهتر اسـت کـه کمی تحرک داشته، ورزش کرده و بیشتر بـه فکر سلامتی خودتان باشید تا دچار چاقی و اضافه وزن نشوید.

وکالت: احتمال چاقی ۴۸ درصد.

مدرسین: احتمال چاقی ۵۱ درصد.

منشی ها: احتمال چاقی ۶۹ درصد.

فناوری اطلاعات: احتمال چاقی ۵۱ درصد.

دکتر ها: احتمال چاقی ۵۱ درصد.

مهندسان کامپیوتر: احتمال چاقی ۵۶ درصد.

مأموران پلیس: احتمال چاقی «بسته بـه شرایط متغیر می‌باشد».

منبع: پارس‌ناز

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.