شخصیت کارتونی محبوب «سوباسا اوزارا» به خاطر این بازیکن ساخته شد +تصاویر

بازیکن الهام‌بخش شخصیت سوباسا در کارتون معروف و محبوب فوتبالیستها، هنوز در میادین فوتبال بازی می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، کازویوشی میورا بازیکن ۵۴ ساله سابق تیم ملی فوتبال ژاپن که الهام‌بخش ساخت سریال کارتونی مشهور فوتبالیست‌ها با عنوان اصلی کاپیتان سوباسا شده بود، همچنان به فوتبال حرفه‌ای ادامه داده و اکنون به تیمی در دسته چهارم فوتبال ژاپن به نام سوزوکا پوینت گترز پیوسته تا در یک‌سال آینده در این تیم بازی کند، در حالی که این انتقال به صورت قرضی از تیم یوکوهاما اف‌سی صورت گرفته است.

میورا که ماه آینده ۵۵ ساله می‌شود، به دنبال سقوط تیم یوکوهاما به سطح دوم فوتبال ژاپن به تیم جدیدش پیوسته و بدین ترتیب تعداد فصول بازی او به ۳۷ فصل پیاپی می‌رسد. سرمربی تیم جدید کازویوشی میورا، ملقب به کینگ کازو (King Kazo) و برادر خود اوست.

سوباسا

سوزوکا پانزدهمین باشگاه فوتبالی خواهد بود که میورا در آن بازی خواهد کرد. بازیکن مشهور سابق تیم ملی فوتبال ژاپن که علاوه بر تیم‌های باشگاهی کشورش، سابقه بازی در برزیل، ایتالیا، کرواسی و استرالیا را نیز در کارنامه دارد. او مارس سال گذشته با ۵۴ سال و ۱۲ روز سن به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که تاریخ جی لیگ ژاپن به خود دیده است، پس از آن‌که در دقایق پایانی بازی برابر اوراوا ردز وارد زمین شد. میورا همچنین مسن‌ترین بازیکنی است که در جی لیگ گل‌زنی می‌کند، بعد از آن‌که در مارس ۲۰۱۷ در بازی برابر اسپاکوساتسو گونما موفق به گل‌زنی شد.

سوباسا

عکس نوجوانی کازویوشی میورا روی پوستر راه‌اندازی جی‌لیگ در سال ۱۹۹۳ قرار گرفته بود و همان سال موفق شد تیم وردی کاواسکی را به اولین قهرمانی‌اش برساند. او به مدت ۱۶سال برای تیم یوکوهاما بازی کرد و تولد ۴۰ و ۵۰ سالگی‌اش را نیز در همین تیم جشن گرفته است. کینگ کازو هنوز یک سال با یوکوهاما قرارداد داشت اما برای این که فرصت بازی بیشتری داشته باشد تصمیم گرفت دو دسته پایین‌تر رفته و به تیم برادرش بپیوندد در حالی که فصل قبل تنها یک دقیقه برای تیمش بازی کرده بود. میورا ۸۹ بازی ملی برای تیم ملی ژاپن انجام داده و در سال ۱۹۹۲ برنده مسابقات کاپ آسیا شد و با ۵۵ گل زده ملی نیز دومین گل‌زن تاریخ فوتبال ملی کشورش به شمار می‌آید. در سنی که بسیاری از مردان بازنشسته می‌شوند، کازویوشی میورا هنوز کفش‌های فوتبالش را نیاویخته و به مسن‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای جهان تبدیل شده است.

سوباسا

برای درک بهتر سن و سال میورا باید بدانید که او دو سال پیش از فرود آمدن فضاپیمای آپولو ۱۱ روی ماه در سال ۱۹۶۹ به دنبا آمده و فوتبال حرفه‌ای را در سال وقوع فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ آغاز کرد! نکته جالب این‌که دومین بازیکن مسن تیم یوکوهاما ۱۱ سال از میورا کوچک‌تر است و او نیز کسی نیست جز شونسوکه ناکامورای ۴۳ ساله دیگر بازیکن مشهور تیم ملی فوتبال ژاپن که سابقه بازی در تیم سلتیک اسکاتلند را نیز دارد.

سوباسااوزارا

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.