با هر کس کشف حجاب کند، برخورد می‌شود/ مجازات کشف حجاب در قانون چیست؟

کشف حجاب به هر دلیلی مطمئنا جرم تلقی شده و وظیفه پلیس اجرای قانون است؛ این بخشی از تاکیدات رئیس پلیس امنیت اخلاقی است.

به گزارش تازه نیوز، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان این‌که قانونگذار کشف حجاب را جرم اعلام کرده، گفت: کسانی که به هر دلیلی با عناد کشف حجاب کنند مجرم تلقی می‌شوند.

سردار محمد رستمی در خصوص چگونگی عملکرد پلیس در مواجهه با کشف حجاب در معابر و مغازه‌ها با بیان این‌که پلیس بر مبنای قانون وظایفی را بر عهده دارد اظهار داشت: قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است و به استناد ماده قانونی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با سامانه طرح ناظر وظیفه اجرای قانون را بر عهده داشته و وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد.

به نقل از جماران، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تصریح کرد: کسانی که به هر دلیلی با عناد می‌خواهند کشف حجاب کنند مطمئنا بر اساس قانون مرتکب جرم شده و مجرم تلقی می‌شوند و حتماً وظیفه پلیس اجرای قانون است چرا که کشف حجاب جرم بوده و با موضوع بدحجابی متفاوت است.

مجازات کشف حجاب در قانون

سردار رستمی با بیان این مطلب که با عنوان کشف حجاب در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و تبصره ۱ برای آن حبس در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: پلیس غیر از مبنای قانونی کاری نمی‌تواند انجام دهد؛ پلیس وظیفه‌اش اجرای قانون است و قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و بر این اساس کسانی که کشف جرم کنند مجرم شناخته شده و پلیس با آن‌ها برخورد می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.