چگونه شادابی موها را در زمستان حفظ کنیم؟

شاید متوجه شده باشید در ماه‌های سرد سال موهایتان طراوت کمتری دارند. نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم می‌تواند به برطرف‌شدن مشکل موی شما کمک کند.

به گزارش تازه‌نیوز، در فصل زمستان، ترکیب هوای خشک داخل خانه و بادهای سرد بیرون می‌تواند برای موهای شما شرایط نامساعدی ایجاد کند. شاید متوجه شده باشید در ماه‌های سرد سال موهایتان طراوت کمتری دارند. نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم می‌تواند به برطرف‌شدن مشکل موی شما کمک کند.

خشک‌تر شدن موها

به نقل از جام‌جم، سردتر شدن هوا در فصول سرد، خشک‌تر شدن هوا را نیز به همراه دارد زیرا هوای سرد رطوبت کمتری نسبت به هوای گرم در خود نگه می‌دارد. برای این‌ که هوای سرد موهایتان را خشک نکند، از شستن روزانه موها خودداری کنید. چربی‌های طبیعی مو یک لایه محافظ بین پوست سر و موها ایجاد می‌کنند. همچنین بهتر است در فصول سرد از شامپوهای مناسب برای موهای خشک استفاده کنید. این شامپوها به شما کمک می‌کنند فاصله زمانی بیشتری بین شست‌وشوها داشته باشید.

کدر شدن موها

هوای سرد و خشک می‌تواند موهای براق شما را بی‌روح و کدر جلوه دهد. برای حفظ سلامت موهایتان در ماه‌های سردتر از استفاده مکرر از ابزارهای گرمایشی و سشوار خودداری کنید. به جای استفاده از سشوار اجازه دهید موهایتان به‌ طور طبیعی خشک شود یا برای ابزارهای حالت‌دهنده‌ای که از فناوری فروسرخ استفاده می‌کنند و می‌توانند به حفظ رطوبت موها کمک کنند استفاده کنید.

موخوره بیشتر

هوای خشک باعث می‌شود موها شکننده‌ و مستعد شکستن شود. به همین دلیل احتمالا در فصول سرد شاهد موخوره بیشتری خواهید بود. برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید به‌ طور مرتب – هر شش هفته یک‌ بار – انتهای موها را به اندازه چند سانتی‌متر کوتاه کنید. استفاده از یک شانه دندانه پهن و شامپوی ملایم نیز می‌تواند در سالم نگه‌داشتن موها و جلوگیری از ایجاد ظاهر ناخوشایند در آنها به شما کمک کند.

تولید الکتریسیته در موها

هوای خشک چرخه‌های الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کند. یک راه ساده برای جلوگیری از این مشکل مرطوب‌کردن موهاست. برای این منظور اسپری کوچکی را از آب گرم پر کنید و مقدار کمی نرم‌کننده به آن اضافه کنید. می‌توانید در مواقع مورد نیاز کمی از این مخلوط را روی دست‌تان اسپری کنید و به آرامی روی موهایتان بمالید. استفاده از دستگاه بخور برای مرطوب‌کردن هوای اتاق نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

ریزش موی فصلی

کمبود رطوبت در ماه‌های سردتر باعث ریزش موها می‌شود. بنابراین باز هم آبرسانی کافی به موها و مرطوب نگه‌داشتن آنها یک راه‌حل کمک‌کننده است. برای این منظور می‌توانید از ماسک‌های مرطوب‌کننده مو استفاده کنید. همچنین از گرم‌کردن موهایتان تا حد امکان بپرهیزید. روش دیگر برای درمان ریزش موی فصلی استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای تقویت ریشه موهاست.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.