سیگنال وال‌استریت ژورنال برای بازار ارز

سومین حمله متوالی دلار برای عبور از مرز حمایت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی باز هم بی‌نتیجه ماند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز سه‌شنبه بازار ارز تهران همچون روز شنبه و دوشنبه هفته جاری، با کاهش قیمت دلار چشمگیر فعالیت خود را آغاز کرد. در ساعات اولیه شروع بازار بود که معاملات نقدی دلار با ۳۰۰ تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز دوشنبه و در سطح ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان انجام می‌شد.

این کاهش قیمت تا حوالی ظهر ثابت ماند و انتظار می‌رفت با توجه به تلاش‌های چند باره نرخ دلار در جهت عبور از مرز حمایتی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در روز سه‌شنبه بتواند خود را زیر این کف حمایتی به تثبیت برساند که این نمایش کاهشی با حمایت قوی معامله‌گران روبه‌رو شده و تثبیت قیمتی صورت نگرفت.

روند افزایشی ناشی از حمایت معامله‌گران درست مانند روز دو‌شنبه از حوالی ساعت یک بعد‌از‌ظهر دیروز شروع شد و معامله‌گران با ارائه نرخ‌هایی حوالی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان توانستند قیمت دلار را باز هم به بالای مرز حمایتی روز‌های اخیر بازار برسانند.

مرز حمایتی دلار

به نقل از دنیای اقتصاد، تحلیلگران بازار ارز با اشاره به حمایت قوی معامله‌گران از هسته سخت بازار ارز معتقدند که نرخ دلار برای عبور از مرز حمایتی ایجاد شده همچنان باید منتظر انتشار خبری موثق و تاثیرگذار از فضای مذاکرات ایران با گروه ۱+۴ باشد. این افراد همچنین بر این باورند که این کاهش قیمت‌های بی‌نتیجه و تلاش‌های قیمت دلار در جهت عبور از کانال ۲۷ هزار تومانی نشات گرفته از انتظارات کاهشی برای نرخ ارز است.

این انتظارات که در اثر بهبود اوضاع سیاست خارجی کشور و همچنین صحبت‌هایی مبنی بر تزریق ارز به بازار توسط بازار‌ساز و بانک مرکزی شکل گرفته می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده نرخ ارز در بازار آزاد تهران ایفا کند.

سیگنال‌های کاهشی بازار دیروز

برخی دیگر از تحلیلگران اما شوک کاهشی ایجاد شده در صبح روز سه‌شنبه را با مطالب منتشر شده توسط روزنامه وال‌استریت ژورنال توضیح می‌دهند. در اواخر ساعات کاری روز دوشنبه بود که این روزنامه در مطلبی در رابطه با مذاکرات رفع تحریم ایران و قدرت‌های جهانی نوشت: آمریکا در پاسخ به درخواست ایران برای ارائه ضمانت درباره عدم تکرار خروج از برجام ارائه راهکارهایی جهت اطمینان‌بخشی به ایران را بررسی می‌کند.

ایده‌هایی که واشنگتن در حال بررسی آنها است مواردی مانند ارائه ضمانت‌نامه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به فهرستی از بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی را شامل می‌شود.

این روزنامه همچنین در ادامه مطلب خود نوشت: در خصوص اینکه چنانچه یک دولت جدید آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را احیا کند چگونه می‌توان در میان فعالان اقتصادی برای مبادله با ایران اطمینان ایجاد کرد، طرح‌هایی روی میز قرار دارد.

تحلیلگران بازار ارز با مثبت خواندن سیگنال‌های موجود در این مطلب معتقدند کاهش قیمت صورت گرفته در نتیجه تاثیر این اخبار بر بازار ارز دیروز بوده است. از طرف دیگر به دلیل نبود نشانه‌هایی از قطعیت حصول توافق در این مطلب تاثیر ایجاد شده در روند بازار تثبیت نشده و با حمایت معامله‌گران از هسته سخت، نرخ ارز به سطح روز‌های پیشین خود بازگشته است.

این مطالب را از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.