بهترین زمان برای مصرف ویتامین‌ها

اگر برای افزایش سلامتی خود از مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی استفاده می‌کنید، ممکن است بپرسید که بهترین زمان برای مصرف ویتامین‌ها چه وقت از روز است؟

به گزارش تازه‌نیوز، آیا تابه حال به این سوال فکر کرده‌اید که بهترین زمان برای مصرف ویتامین‌ها چه زمانی از روز است؟ پاسخ آن تا حدی به نوع ویتامین یا موادمعدنی که مصرف می‌کنید بستگی دارد و همچنین اینکه آیا داروهای تجویزی دیگری مصرف می‌کنید؟ (حتما قبل از شروع مصرف ویتامین یا مکمل با پزشک خود مشورت کنید)

• مولتی ویتامین‌ها و ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین‌های گروه B را می‌توانید در هر زمانی از روز، با غذا یا بدون غذا مصرف کنید، بنابراین مصرف آنها در اول صبح مناسب است و می‌تواند کمک کند تا به طور منظم عادت به خوردن آنها پیدا کنید.
• ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A و E را همراه با غذا مصرف کنید، مثلا بغد از شام و علت آن، کمک به جذب ویتامین در بدن و جلوگیری از حالت تهوعی است که این ویتامین‌ها در مصرف با معده خالی ایجاد می‌کنند.
• اگر داروهای استاتین، داروهای تیروئید یا آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید، از پزشکتان بپرسید که آیا لازم است این مکمل‌ها را چند ساعت پس از مصرف داروهایتان مصرف کنید تا از هرگونه تداخل با داروی دیگر جلوگیری کنید.
• اگر هم مولتی‌ویتامین و مکمل‌های دیگری مانند کلسیم مصرف می‌کنید، آنها را با فاصله چند ساعت از هم مصرف کنید تا بدنتان به طور کامل بتواند آن را جذب کند.

با پزشکتان مشورت کنید تا بدانید آیا واقعا شما همً نیاز به مصرف مکمل‌های ویتامین یا مواد معدنی دارید یا خیر؟ هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ثابت کند این محصولات عمر افراد بزرگسالی که این مکمل‌ها را مصرف می‌کنند، افزایش دهد. در واقع، مصرف بیش از حد برخی از ویتامین‌های محلول در چربی می‌تواند فرد را بسیار بیمار کند. بیشتر بزرگسالان نیازی به مصرف مکمل ندارند مگر اینکه کمبود یک ماده مغذی خاص مانند کلسیم داشته باشند. در این موارد، ابتدا باید سعی کنند بیشتر مواد مغذی را از منابع غذایی دریافت کنند اما اگر مانند ویتامین D، امکان آن از راه غذا وجود ندارد، مصرف مکمل ممکن است ضروری باشد.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.