محدودیت‌های ترافیکی در نوروز ۱۴۰۱ اعمال می‌شود؟

معاون راهداری کشور از اعمال محدودیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های منتهی به شمال خبر داد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران،  رضا اکبری در نخستین جلسه کارگروه مدیریت ترافیک نوروز ۱۴۰۱ در ساری گفت: حجم ترافیک پیش بینی شده برای نوروز سال آینده در سه محور ارتباطی چالوس، هراز و سوادکوه فراتر از ظرفیت‌های این سه محور است به همین دلیل محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد.

برابر گزارش اداره کل حمل و نقل و جاده‌ای مازندران از ابتدای امسال تا پایان آذر بیش از ۴۵۸ میلیون تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان ثبت شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش یافته است.

کاهش شیوع بیماری کرونا و افزایش رونق کسب و کار و سفر‌های تجاری و گردشگری از جمله دلایل افزایش تردد‌ها اعلام شده است.

بیشترین حجم تردد در محور‌های مازندران با دو استان تهران و البرز است بر اساس آمار‌ها بیش از ۳۴ میلیون و ۶۵۵ هزار تردد ۹ ماه گذشته از دو استان همجوار با مازندران انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش یافته است.

به همین دلیل نشست کارگروه مدیریت ترافیک نوروز ۱۴۰۱ با حضور روسای پلیس و معاونان عمرانی استانداری و مسئولان حمل ونقل جاده‌ای این سه استان در تشکیل شد تا هماهنگی‌های لازم برای سفر‌های نوروزی اتخاذ شود.

مازندران تا قبل از شیوع ویروس کرونا در تعطیلات نوروزی میزبان دست کم ۱۱ میلیون مسافر بود و با توجه به کاهش شیب کرونا و محدودیت سفر‌هایی که در نوروز سال‌های گذشته اعمال شده بود اشتیاق به سفر برای نوروز سال ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورمهمترین تصمیم این نشست ایجاد فرماندهی واحد برای هر سه محور بین راهدارای و پلیس راه در جهت ایجاد محدودیت‌های اجتناب ناپذیر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.