آمار جهانی کرونا پنجشنبه ۳۰ دی/ عبور شمار مبتلایان از ۳۳۹ میلیون نفر

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته با ابتلای بیش از ۳ میلیون و ۸۶۵ نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۳۳۹ میلیون و ۵۶۱ هزار نفر رسید.

به گزارش تازه نیوز، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۳۳۹ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۷۵۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۷۳ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۸۲۳ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۹۶۸ هزار و ۹۲۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۶۹ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۳۵۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۸۸۰ هزار و ۹۷۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۱۷ هزار و ۵۳۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۸ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۷۳ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۴۸۷ هزار و ۷۱۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۰۵ هزار و ۳۱۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۳ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۶۱ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۲۱ هزار و ۹۲۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۱۵ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۷۵۰، ۱۵ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۶۴، ۱۰ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۴۱۱، ۱۰ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۷۲ و ۹ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۳۹۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۸ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۹۱۶ مبتلا و آلمان نیز با ۸ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۹۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۴۳ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۲۷۷، ۳۵ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۲۹ و ۲۱ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۰۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.