فروش این خودرو ممنوع شد/ قیمت تیگوی مدیران‌خودرو توجیه ندارد!

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، فروش تیگو ۸ پرو را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین‌شده ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ضمن تاکید بر تعیین قیمت فاقد توجیه‌های محاسباتی محصول تازه رونمایی‌شده مدیران‌خودرو یعنی تیگو ۸ پرو، که یک میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، فروش این خودرو را ممنوع اعلام کرد.

شرکت خودروساز مدیران‌خودرو، شنبه هفته جاری (۲۵ دی ماه) در مراسمی مجلل از محصول جدید خود با نام تیگو ۸ پرو (فونیکس Tiggo ۸ Pro) رونمایی کرد؛ اما آن‌چه که در این مراسم همه را شوکه کرد قیمت ۱٫۷۵میلیاردی تعیین‌شده برای این محصول چینی بود.

یک روز پس از مراسم رونمایی، فروش این کراس‌اوور مونتاژی هفت نفره با قیمت ۱٬۷۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان، به همراه ۷ سال یا ۲۰۰هزار کیلومتر گارانتی و ۵ سال یا ۱۰ نوبت سرویس دوره‌ای رایگان، از طریق نمایندگی‌های مجاز مدیران‌خودرو آغاز شد؛ هرچند که قیمت این محصول بسیار نامعقول تعیین شد اما گویی بوده‌اند افرادی جدا از سطح جامعه که فرصت را از دست ندادند؛ آن‌طور که شنیده می‌شود در روز اول فروش، ۸۰ دستگاه از این خودرو فروخته شده است!

پس از آن‌که قیمت این محصول مونتاژی جدید مدیران‌خودرو بازار خودروی کشور و فعالان و مردم را شوکه کرد، رئیس سازمان حمایت فروش تیگو ۸ را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین‌شده ممنوع اعلام کرد.

این مطلب را بخوانید: نرخ مالیات بر خانه‌های لوکس و خودروهای میلیاردی چقدر است؟

سند ممنوعیت فروش تیگو ۸ پرو

سازمان حمایت می‌گوید طبق بررسی‌های اولیه انجام‌شده، یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای تیگو ۸ پرو فاقد توجیه‌های محاسباتی است درنتیجه تا انجام بررسی‌ها و اعلام نظر پیرامون قیمت این محصول، فروش و ایجاد تعهد و تحویل باید ممنوع باشد.

معاون وزیر صنعت در نامه خود خطاب به مدیرعامل شرکت مدیران‌خودرو اعلام کرده که پیرو نامه شماره ۳۷۰/۴۰۰/۴۶۹۶۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ در ارتباط با ارائه اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت خودروی تیگو ۸ پرو، ضمن تسریع در ارسال مدارک خواسته‌شده و حذف تمامی اطلاعیه‌های فروش صادره از سوی شرکت و نمایندگی‌های فروش، از هرگونه فروش و ایجاد تعهد و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو با قیمت اعلامی آن شرکت تا زمان اعلام نظر این سازمان خودداری شود.

این مطلب را هم بخوانید: چرا برنامه اولیه فروش فیدلیتی و دیگنیتی در دی ماه لغو شد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.