علم‌الهدی برای ورود زنان به وزرشگاه راه‌حل داد/ اقدام فیفا ناشی از رذالت‌های عده‌ای بی‌دین خارج‌نشین است!

امام جمعه مشهد در خطبه‌های امروز نماز جمعه به مسئولان پیشنهاد کرد جایگاه جداگانه برای زنان در ورزشگاه در نظر بگیرند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به چند آیه از قرآن کریم در خصوص حجاب زنان، گفت: هر کجا قرآن در مورد حجاب زن دستور داده است، گفته حجاب برای آسیب ندیدن زنان است. کسی نگفته است زن تفریح نکند و از انجام ورزش محروم شود. زن باید مانند مردها از تمام حقوق اجتماعی برخوردار باشد. زنان باید آزادانه ورزش و تفریح کنند، اما مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف اند زمینه‌های صیانت از زنان در هنگام تفریح آنان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه طبق فتوای مراجع تقلید و مقام معظم رهبری، دوچرخه‌سواری بانوان در معرض دید مردان حرام است، ادامه داد: این کار مصداق تبرج است و بر اساس نص قرآن حرام می‌باشد، اما این بدین معنا نیست که زنان باید از دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری محروم باشند، بلکه باید در عین انجام این تفریحات، صیانت هم بشوند و در جایی که از نگاه مردان محفوظ باشند، هر تفریحی می‌خواهند انجام دهند. من از شهردار مشهد تشکر می‌کنم که دستور دادند در پارک‌های بالای ۵ هکتار مکان‌هایی مخصوص زنان برای ورزش و تفریحات آنان احداث شود، تا زنان بتوانند در عین حفظ خود، در کمال آزادی ورزش و تفریح کنند و مورد نگاه‌های هرزه یک عده مرد قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ورزشگاه‌های فوتبال جای هیجان اند و طبیعتا زنان که از نظر عاطفی از مردان حساس‌تر اند، هیجان بیشتری پیدا می‌کنند و مراجع تقلید بروز و ظهور این هیجان در حضور مردان را حرام اعلام کرده‌اند. اینکه می‌گویند فیفا فدراسیون فوتبال ما را مجبور کرده است که زنان را در تماشای فوتبال شرکت دهند، ناشی از شیطنت‌ها و رذالت‌های عده‌ای بی‌دین خارج‌نشین است که فیفا را تحریک کرده‌اند، وگرنه فیفا به این مسائل کاری نداشت.

علم‌الهدی تاکید کرد: البته این‌ها بدین معنا نیست که زنان از تماشای فوتبال محروم باشند و مجبور شوند فوتبال را تنها از طریق تلویزیون تماشا کنند. مسئولین نظام اسلامی ما باید در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان آماده کنند تا زنان در عین تماشای مستقیم فوتبال، صیانت داشته باشند و هنگامی که دختری موقع تماشای فوتبال از هیجان فریاد می‌زند، یک مرد هرزه از این هیجان او سوء استفاده نکند. دستگاهی که مسئولیت توسعه ورزش قهرمانی در کشور را بر عهده دارد، باید برای تماشای مستقم فوتبال برای زنان صیانت ایجاد کند.

این عضو مجلس خبرگان عنوان کرد: ما باکی از حرف‌هایی که در فضای مجازی علیه‌مان گفته می‌شود، نداریم. اما غیرت دینی شما نباید اجازه دهد که عده‌ای اراذل به حلال و حرام خدا توهین کنند، احکام دین و آیات خدا را زیر پا بگذارند و دین و حجاب را مسخره کنند. زنان باید انواع و اقسام تفریحات را انجام دهند، به شرطی که صیانت شوند. این اصل باید توسط مسئولین متدین این دولت و مجلس مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.