سقوط نتفلیکس نزدیک است؟

سهام کمپانی نتفلیکس نسبت به چند ماه پیش به شدت کاهش یافته است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، سهام کمپانی نتفلیکس دو ماه پیش بود که بالاترین رکورد خود را ثبت کرد. اما قیمت سهام این کمپانی اکنون ۴۱ درصد کاهش یافته است. سرعت افزایش دنبال کنندگان نتفلیکس به شدت کم شده و رقابت این کمپانی با سایر کمپانی‌های مجری فعالیت‌های رسانه‌ای افزایش یافته است. نتفلیکس که به تازگی قیمت‌های اشتراک خود را در آمریکا و کانادا افزایش داده است به دنبال حفظ برتری خود در دنیای سرگرمی است.

از وقتی که سهام نتفلیکس محبوبیت زیادی داشت، زمان زیادی نگذشته است.  قیمت هر سهم نتفلیکس در ماه نوامبر به ۷۰۰ دلار رسیده بود اما روز جمعه قیمت این سهم به ۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

نتفلیکس در پایان سال ۲۰۲۱ تعداد ۲۲۱ میلیون دنبال کننده داشت. این عدد از دنبال کنندگان سایر کمپانی‌های سرگرمی جهان بسیار بیشتر است. برای مثال دیزنی که یکی از رقیبان اصلی نتفلیکس به شمار می‌آید، ۱۱۸ در ماه اکتبر ۲۰۲۱ میلیون دنبال کننده داشت. این کمپانی از اکتبر ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ تعداد دنبال کنندگان خود را به میزان ۶۰ درصد افزایش داد. در همین بازه زمانی نتفلیکس تنها ۹ درصد رشد کرد.

چاره کار چیست؟

احتمالا نتفلیکس مجبور به دنبال کردن رشد در بازارهای نوظهوری همچون هند و کشورهای آسیا اقیانوسیه باشد. اما اتکا به افزایش تعداد دنبال‌کنندگان برای تضمین درآمد کار پرریسکی است زیرا پس از مدتی تعداد افرادی که می‌توانند شما را دنبال کنند تمام می‌شود و شما به بن بست می‌خورید. این مسئله خبر بدی برای سرمایه‌گذاران است.

بازدیدهای نتفلیکس اما به قوت خود باقیست. مسئله اصلی کاهش تعداد افرادی است که می‌توانند اشتراک آن را بخرند. در نتیجه این کمپانی چاره دیگری برای جبران این مسئله اندیشیده است. ورود به عرصه بازی‌های کامپیوتری و افزایش قیمت‌های اشتراک.

با وجود رقبای زیاد نتفلیکس همچون دیزنی پلاس، اچ‌بی‌او و پیکاک حتی یک دلار تفاوت در حق اشتراک می‌تواند برای مشتریان تاثیرگذار باشد. شدت این رقابت در سال ۲۰۲۲ بیشتر هم می‌شود. از آنجا که ارباب حلقه‌ها از آمازون پخش می‌شود و دیسکاوری و اچ‌بی‌او هم در حال ادغام و در نتیجه تولید محتوای بیشتر هستند، رقابت برای نتفلیکس سخت‌تر می‌شود.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.