تزریق واکسن کرونا در بیمارستان رازی اهواز صحت ندارد

رئیس بیمارستان رازی اهواز با رد تزریق واکسن کرونا به بیماران مبتلا در بیمارستان، گفت: این واکسن نیست بلکه داروی خاصی (واندیکاسیون) است که برای بیماران نیازمند که ریه آن‌ها به شدت درگیر شده است تزریق می‌شود.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از رکنا، چند روز گذشته یکی از شهروندان اهوازی از دریافت مبالغ بالا در ازای  تزریق واکسن کرونا  به بیماران مبتلا در بیمارستان رازی خبر داد.

در پیام این شهروند آمده است:

قضیه واکسنی که به بیماران  مبتلا به کرونا  تزریق می‌شود مشخص نیست و تا کنون کسی در مورد آن صحبتی نکرده است و تنها از خانواده‌های بیماران هزینه آن را دریافت می‌کنند که هزینه کمی نیست.

در ادامه این پیام آمده است: برای تزریق این واکسن به مادر بزرگ بنده که به دلیل ابتلا به  بیماری کرونا  در بیمارستان رازی بستری شده است با توجه به اینکه بیمه وی با شرکت نفت است مبلغ 8 میلیون و 40 هزار تومان پرداخت کردیم همچنین دایی پدرم برای تزریق این واکسن مبلغ 4 میلیون پرداخت کرد.

داروی واندیکاسیون به  بیماران کرونایی  تزریق می‌شود

اما ماندانا قنواتی رئیس بیمارستان رازی اهواز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه واکسن کرونا هنوز در کل دنیا ساخته نشده است، اظهار کرد: این واکسن نیست بلکه داروی خاصی است که برای بیماران نیازمند که ریه آن‌ها به شدت درگیر شده است تزریق می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این دارو(واندیکاسیون) درتعهد بیمه نیست هزینه آن آزاد است و دو نوع خارجی و ایرانی دارد که نمی‌توان آن را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار داد.

رئیس بیمارستان رازی اهواز با بیان اینکه قیمت این دارو 8 و 4 میلیون تومان است، گفت: پزشکان متخصص وفوق تخصص ما برای بیمارانی که درگیری متوسط تا شدید ریه دارند و‌ بد حال هستند با یکسری اندیکاسیون‌های خاصی این دارو را در کنار سایر درمانها تجویز می‌کنند.

قنواتی افزود: اگر چه هزینه این درمان برای خانواده‌ها سنگین است اما، ما تمام خدمات تشخیصی ودرمانی دیگر را برای بیماران کرونایی رایگان کردیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این دارو در پوشش بیمه قرار نگرفته شرکت‌های توزیع دارویی این دارو را تا حدودی در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهند.

قنواتی افزود: البته مکاتبات لازم در سطح دانشگاه با وزارت بهداشت و درمان جهت درپوشش بیمه قرار گرفتن این دارو انجام شده اما هنوز پاسخی دریافت نشده است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.