چرا بازار رمز‌ارزها سقوط کرد؟

آیا اقدامات جو بایدن می‌تواند بازار رمز‌ارزها را از سقوط نجات دهد؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اقتصاد آنلاین، بیت کوین از اوج ۶۹۰۰۰ دلاری در سال گذشته، اکنون ۵۰ درصد از ارزش خود را در سقوط بازار فعلی از دست داده است.

سیاست پولی و محیط نظارتی

بسیاری از کارشناسان ضعف بازار را نتیجه خروج نقدینگی فدرال رزرو از بازار می‌دانند. اما ترس از مقرراتی که صنعت را خفه می‌کند نیز زیاد است.

  • سرکوب رمزارزها در روسیه قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد.
  • بریتانیا در حال افزایش سخت‌گیری‌ها با تبلیغات کریپتو است.
  • اتحادیه اروپا نگران بخش استخراج رمزارز است.

در همین حال، تنها مشکل برجسته ایالات متحده با رمزارزها در مورد این است که تامین امنیت دارایی‌های رمزنگاری شده چگونه انجام شود.

دعوای ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار در راس این مشکل قرار دارد.

دولت بایدن و حل مشکلات رمزارزها

طبق گزارش‌ها، دولت بایدن در حال آماده‌سازی یک استراتژی مناسب برای دارایی‌های رمزنگاری شده است.

بلومبرگ به نقل از یک منابع آگاه گزارش داد که انتشار اولیه نسخه مقررات رمزارز که خطرات و فرصت‌های این بخش را مشخص می‌کند، در فوریه ۲۰۲۲ منتشر می‌شود و زمانی که این اتفاق بیفتد، فرمان اجرایی مربوط به رمزارزها، رییس‌جمهور بایدن و دولت او را در کانون توجه بخش کریپتو قرار خواهد داد.

این توسعه به پشتوانه برخی راهنمایی‌های اولیه و ناقص توسط تنظیم‌کننده اوراق بهادار SEC، تنظیم‌کننده کالاها CFTC و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده انجام می‌شود.

اخیراً، گری گنسلر، رییس SEC، خاطرنشان کرده بود که صرافی‌های رمزارز شاهد افزایش نظارت‌ها خواهند بود. این نظارت‌ها تحت عنوان “حقوق حمایت از سرمایه‌گذار” انجام می‌شود.

شایان ذکر است که در این راستا، ما به تازگی شاهد بودیم که نهاد تنظیم‌کننده دو ETF بیت‌کوین با پشتوانه فیزیکی دیگر را حذف کرد.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.