کرونا عروسی خانم نخست وزیر را عقب انداخت! +عکس

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، پس از اعلام محدودیت‌های جدید کرونا در پی شناسایی ۹ مورد از ابتلا به سویه امیکرون در یک خانواده مراسم ازدواج خود را به تعویق انداخت.

به گزارش تازه نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، واکنش کشور نیوزیلند به وضعیت به اصطلاح «قرمز» همه‌گیری، شامل تشدید اقداماتی مثل زدن ماسک و محدود کردن تجمعات است. محدودیت‌های پیشگیرانه جدید از دوشنبه ۴ بهمن آغاز خواهد شد.

خانم آردرن تاکید کرد که وضعیت قرمز به معنای «تعطیلی کامل» نیست. او یادآور شد که مشاغل می‌توانند باز بمانند و مردم همچنان می‌توانند ضمن دیدار با خانواده و دوستان خود، آزادانه در سراسر کشور رفت و آمد کنند.

وی به خبرنگاران گفت: «برنامه ما برای مهار کردن موارد اولیه امیکرون مانند دلتا باقی می‌ماند، از این نظر که سریع تست می‌گیریم، ردیابی تماس انجام می‌دهیم، و مبتلایان و افرادی که با آنها تماس داشتند را از بقیه جدا می‌کنیم تا سرعت شیوع ویروس را کاهش دهیم.»

اما نخست وزیر ۴۱ ساله برنامه عروسی خودش را به تعویق انداخت. او قرار بود که آخر هفته آینده ازدواج کند.

خانم آردرن در این باره گفت: «من اکنون به بسیاری از نیوزیلندی‌های دیگری پیوستم که تجربه مشابهی را بر اثر همه‌گیری داشته‌اند و برای هرکسی که در چنین سناریویی قرار گرفته، بسیار متاسفم.»

نیوزیلند از معدود کشورهایی بود که توانسته بود از شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا جلوگیری کند. اما خانم آردرن هفته گذشته اذعان کرد که با توجه به شدت مسری بودن این سویه، شیوع آن «اجتناب‌ناپذیر» است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.