نمک بر زخم سهامداران بورس و کم توجهی دولت!

ریزش های متوالی و دنباله دار شاخص کل بورس در دولت رئیسی باعث اعتراضات فراوانی از سوی فعالان بازار سرمایه شده و آنها درخواست کرده‌اند که معاملات متوقف شود!

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اصلاحات‌پرس، یک خبر تکراری و عادی که احتمالا هر روز به گوشتان خورده است.«بازار بورس ریخت». خبری که به مانند نمکی است که هر روز بر زخم سهامداران بورسی گذاشته می‌شود.

شاخص بورس امروز نیز ۲۶ هزار واحد ریخت تا در آستانه خروج از از ارتفاع ۱.۲ میلیونی قرار بگیرد. شرایط بد بورس باعث شده که حتی حقیقی‌های قدیمی این بازار نیز از آن خارج شوند.

نزدیک به ۷ ماه از دولت ابراهیم رئیسی با سرشار از وعده‌های ریز درشت برای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و .. گذشته است.

وعده‌هایی که نه تنها به آن عمل نشده و حتی اثری از روند مثبتی برای عملیاتی کردن آنها احساس نشده، بلکه در میانه راه وعده‌های جدیدتری در این باره از سوی دولتمردان به آن اضافه شده است.

ابراهیم رئیسی که در دوران خوش انتخاباتی با انواع و اقسام وعده‌ها از با برنامه بودن خود و دولتش خبر می‌داد، هم‌اکنون سکوت کرده و هرازگاهی در جلسه هیئت دولت درخواست حل آنها را دارد. موضوعی که حتی دستمایه طنز در فضای مجازی نیز شده و کاربران نوشته‌اند که «رئیسی هنوز خبر ندارد که رئیس جمهور شده!»

با وجود اینکه حل مشکلات بورس در الویت برنامه‌های اقتصادی دولت بود، اما به نظر می‌رسد تیم اقتصادی رئیس جمهور هیچ توجهی به نابودی سرمایه مردم در بازار بورس ندارند.

محسن رضایی، خاندوزی و دیگر دولتمردان که هرکدام به نوبه خود وعده‌هایی برای بهبودی شرایط بازار سرمایه داده‌اند، هم‌اکنون چاره‌ای جز سکوت در مقابل موج شدید اعتراضی سهامداران بورسی ندارند.

بهنام صمدی، فعال بازار سرمایه در توئیتی با اشاره به شرایط بحرانی بورس نوشته: «دیگه باید چه اتفاقی بیفته که معاملات متوقف بشه؟ سرمایه مردم رو به صفر رسوندین». فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با هشتگ‌های انتقادی علیه ابراهیم رئیسی، او و دولتش را عامل اصلی سقوط بورس می‌دانند.

نقش مجلس انقلابی نیز در این وضعیت کمتر از دولت نیست. آنها حتی از سوال و استیضاح از وزیر اقتصاد و هشدار به او عاجز هستند. به طوری که یک نماینده مجلس گفته «به اشکال گوناگون ما را تحت فشار و لابی‌های مختلف قرار می‌دهند که نه بتوانیم استیضاحی را به نتیجه برسانیم و نه کاری را در راستای دفاع از حق و حقوق مردم انجام دهیم.»

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.