داماد روحانی از پشت‌پرده جلسات پدر زنش پرده برداشت

داماد حسن روحانی در خصوص دیدار اخیری که بین آقایان ناطق نوری، سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی و حسن روحانی برگزار شد و گفت: این دیدار به دعوت سیدحسن خمینی صورت گرفته و از قبل برنامه ریزی شده نبود، چون اینگونه دیدار‌ها بین این افراد روتین و عادی است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از اقتصاد۲۴، چند روز پیش بود خبر دیدار حسن روحانی، سید حسن خمینی، علی اکبر ناطق نوری و سیدمحمد خاتمی در رسانه‌های کشور منتشر شد. خبری که گمانه‌زنی‌های فراوانی را به دنبال داشت تا جاییکه خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی اعلام کرد که خروجی این دیدار بیانیه‌ای خواهد بود که سیدمحمد خاتمی بزودی خطاب به مردم آنرا منتشر خواهد کرد.

در همین رابطه اظهارات کامبیز مهدی‌زاده، (داماد حسن روحانی) را در ادامه می‌خوانید.

*آقای مهدی‌زاده! هفته گذشته خبری مبنی بر دیدار آقای روحانی با علی اکبر ناطق نوری و سید حسن خمینی منتشر شد، دلیل این دیدار چه بوده است و در چه خصوصی با هم صحبت داشتند؟

وقتی چند تن از بزرگان فعال در عرصه سیاسی دور هم جمع می‌شوند، قطعاً در خصوص مسائل سیاسی روز کشور صحبت می‌کنند. دیدار آقایان روحانی با ناطق نوری و سید حسن خمینی جزو دیدار‌های روتین است. این دیدار از قبل برنامه‌ریزی نشده بود و همانطور که گفتم یک دیدار کاملاً عادی و روتین بود که به دعوت آقای سیدحسن خمینی انجام شد.

*آقای مهدی‌زاده! قطعا سید حسن خمینی به یک دلیلی از آقای روحانی دعوت کردند! شما از جزئیات این دیدار خبر داریدو این‌که دلیل این دعوت چه بوده است؟

در دنیای سیاست وقتی بزرگان جمع می‌شوند در خصوص مباحث سیاسی صحبت می‌کنند. بنده از ریز جزئیات این دیدار باخبر نیستم. اما می‌توانم بگویم که بیشتر شبیه یک دید و بازدید بود.

*مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم طی اظهاراتی خواهان اعدام آقای روحانی شدند، نظر شما در این باره چیست؟ چرا آقای روحانی یکبار برای همیشه از مواضع دولت خودش در مقابل این همه انتقاد و هجمه دفاع نمی‌کند و واکنشی نشان نمی‌دهد؟

مقام معظم رهبری چندین بار به آقای ذوالنوری تذکر جدی دادند. چند ماه پیش بود که این آقا سخنان سخیفی را به زبان آوردند و آقا تذکر جدی به ایشان دادند، اما متاسفانه برخی از افراد از تاریخ درس نمی‌گیرند و بدون فکر کردن هر حرفی را به زبان می‌آورند. وقتی مقام معظم رهبری به کسی تذکر می‌دهد باید آن فرد به حرف ایشان گوش دهد، چون بالاخره ایشان رهبری کشور را بر عهده دارند و همه باید به حرف رهبری احترام بگذارند.

رهبری چندین بار اظهار کردند که احترام و حرمت مسئولان را حفظ کنید، اما متاسفانه برخی از افراد خودشان را بالاتر و جلوتر از رهبری می‌بینند و این مایه خجالت است و باید جلوی ادامه این رفتار گرفته شود. به هیچ وجه توهین قابل قبول نیست. بار‌ها شده بزرگان دیگری هم به ایشان تذکر داده‌اند.

انتقاد با توهین کاملاً متفاوت است. شما اگر انتقادی می‌کنید جوابت را هم می‌گیری، اما توهین و صحبت‌های سخیف قابل قبول نیست. اگر بنا بر جواب دادن باشد که آقای روحانی باید از صبح تا شب جواب این افراد را بدهند. جایگاه آقای روحانی فراتر از این افراد است تا بخواهد جواب این افراد را بدهد. البته منظور بنده از جایگاه پست و سمت نیست بلکه به معنای مقام انسانیت و اخلاقی است.

کارنامه دولت تدبیر و امید مشخص است و همه نسبت به کارنامه آقای روحانی آگاه هستند. قبل از شروع دولت ابراهیم رئیسی همه کسانی‌که کاندیدای ریاست جمهوری بودند و قصد داشتند که رئیس‌جمهور شوند الان در دولت رئیسی حضور دارند یعنی به یک نوعی دولت سیزدهم ۵ الی ۶ رئیس جمهور دارد و قصد داشتند که تحول در کشور ایجاد کنند، اما قیمت مرغ و گوشت نه تنها پایین نیامده بلکه افزایش هم داشته است.

هیچ تحول اقتصادی در این دولت شکل نگرفته و وضعیت اقتصادی هم به هیچ عنوان رو به بهبود نیست. برجام هم تصمیم نظام بود نه شخص که ایشان بیاید بگوید که در دولت من برجام به نتیجه خواهد رسید؛ بنابراین راهی جز دیپلماسی با حفظ عزت برایمان باقی نمانده است و هر کسی هم که می‌گوید ما بدون دیپلماسی به رشد خواهیم رسید مردم را فریب می‌دهد.

ما نمی‌توانیم که دور کشور را حصار بکشیم و مدعی شویم که پیشرفت هم می‌کنیم! هر کسی این حرف را می‌زند از روی ناآگاهی و عدم شناخت مسائل سیاسی است. باید اقتدار کشور حفظ شود و در عین حال هم با کشور‌های دیگر به گفتگو بنشینیم. همانطور که همیشه رهبری عزیز تاکید کردند. مردم خودشان آگاه هستند که چه کسانی با مردم با صداقت صحبت می‌کنند و چه کسانی مردم را فریب می‌دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.